رشت- نماینده مردم رشت با بیان پیشنهاد تشکیل وزارتخانه گردشگری در مجلس گفت:تراز گردشگری کشور در حال حاضر منفی است.

تراز گردشگری کشور در حال حاضر منفی است

به گزارش قدس آنلاین، مهندس جبار کوچکی‌نژاد در جلسه توسعه گردشگری رشت با بیان اینکه یک سال از عمر فراکسیون گردشگری می گذرد،اظهار کرد:حدود صد نماینده عضو فراکسیون گردشگری مجلس هستند .

نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت هماهنگی در حوزه گردشگری افزود:این جلسات به صورت ماهیانه بین همه نهادهایی که در حوزه گردشگری فعال هستند برگزار می‌شود .

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان گردشگری، اتاق بازرگانی،تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی، جامعه هتل گردانان و بسیاری از نهادهای دیگر را به عنوان اعضای تشکیل دهنده جلسه فوق معرفی کرد و گفت:جلسه مذکور جهت هماهنگی دستگاه ها به میزبانی یکی از نهادها در تهران برگزار می‌شود .

وی یکی از نتایج برگزاری جلسات در تهران را پیشنهاد مطروحه در خصوص تشکیل وزارتخانه گردشگری عنوان کرد و گفت:این پیشنهاد با یک فوریت رای آورد و تشکیل وزارتخانه به تصویب نمایندگان رسیده است .

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ضعف هایی وجود دارد تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل وزارتخانه افتی که  در این بخش وجود دارد رفع شود .

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فراکسیون گردشگری در برنامه ششم توسعه تلاش کرده است تا سه ماده مهم ۹۸ تا ۱۰۰ قانون، را مصوب سازد،خاطرنشان کرد: یکی از این مواد مصوب این است که زین پس هر گونه طرح دولتی و غیر دولتی قبل از اجرا مستلزم پیوست گردشگری هستند .

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عنوان کرد: پیش از این در حوزه محیط زیست بحث پیوست زیست محیطی وجود داشت که هر سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و یا دولتی چنانچه قصد کار دربخشی را داشت باید پیوست محیط زیست می داشت و در غیر این صورت آن طرح قابل اجرا نبود .

وی با بیان اینکه گردشگری نیز به یک صنعت است،تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیوست گردشگری جزو الزامات همه بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی است .

کوچکی‌نژاد گفت:در گذشته گردشگری صنفی بود اما هم اکنون یک صنعت است و با اجرای قانون مصوب مجلس، بخش وسیعی از مشکلات گردشگری حل خواهد شد .

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات مسلمانان در مسافرت ها غذای حلال است اظهار کرد: ترک ها در ارائه غذای حلال به مشتری در دنیا اول هستند .

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس اضافه کرد:امیدواریم استان گیلان نیز بتواند در خصوص غذای حلال پیشرفت کند و هر کمکی از ما ساخته باشد، دریغ نخواهیم کرد .

وی با اشاره به اینکه ایران در صنعت گردشگری از سایر کشورها عقب تر بوده و تراز گردشگری کشور در حال حاضر منفی است یادآورشد:گردشگران بیش از ۱۰ میلیارد دلار از کشور خارج و حتی یک میلیارد دلار هم به داخل کشور نمی آورند .

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد:چنانچه دانشجوها و افغانی ها را نیز حذف کنیم کمتر از یک میلیارد دلار توسط گردشگران خارجی به داخل کشورمان ارزآوری می شود .

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: افق سال ۱۴۰۰ قرار بود که گردشگران ما به ۲۰ میلیون نفر برسند که با بررسی وضعیت موجود چنین اتفاقی رخ نمی دهد چراکه تعداد گردشگران هم اکنون کمتر از ۵ میلیون نفر است .

جبار کوچکی‌نژاد  گیلان را منشاء تحول بحث گردشگری به ویژه حوزه غذایی در داخل و خارج از کشور خواند و برای فعالان این عرصه آرزوی موفقیت کرد

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.