منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه حماه و حمص، آزادسازی یک میدان گازی در حومه الرقه و هلاکت ده‌ها تروریست در ادامه عملیات رزمندگان مقاومت در عرسال خبر دادند.

دستاورد جدید ارتش در حومه«حماه و حمص»/تشدید شکاف میان گروه‌های تروریستی در غوطه

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه شرقی حماه، بخشی از اراضی جنوب منطقه اثریا را آزاد کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌های داعشی از جمله یکی از سرکردگان آنها ملقب به ابوالقعقاع به هلاکت رسیدند.

در حمص نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان، منطقه «البغلیه» و تپه‌های مشرف به شهرک «رسم حماده»‌در حومه شرقی را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش به پیشروی در حومه شرقی الرقه ادامه می‌دهند و توانستند میدان گازی الجرایح را پس از نابودی هسته‌های داعشی آزاد کنند.

از غوطه شرقی هم خبر می‌رسد که استقرار نیروهای پلیس نظامی روسیه در برخی نقاط پس از اجرای توافق کاهش تنش با نظارت روسیه و میانجی‌گری مصر آغاز شده است که این توافق شامل مناطق تحت سیطره باند تروریستی جیش‌الاسلام می‌شود.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند روس‌ها به گروه تروریستی فیلق‌الرحمن، ۲۴ ساعت مهلت داده‌اند  ارتباط خود را با جبهه تروریستی النصره قطع کرده و آن را از مناطق تحت سیطره خود اخراج کنند که پیش‌شرطی باشد تا آتش‌بس شامل منطقه میانی غوطه شرقی باشد.

از مرزهای لبنان و سوریه هم خبر می‌رسد رزمندگان مقاومت همچنان به پیشروی خود در تپه‌های عرسال ادامه می‌دهند و توانستند ارتفاعات سرج الخربه و طلعه النصاب و النصاب و منطقه  عقبه نوح را آزاد کنند.

درگیری‌ها در این مناطق به هلاکت ۱۷ تروریست جبهه النصره و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر از جمله عمار وردی مسئول عملیات این باند تروریستی منجر شده است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.