شرکت گوگل می گوید که قرار است تا پایان سال میلادی، ۱۱ گوشی هوشمند از واقعیت مجازی «دی دریم» پشتیبانی کنند.

گوگل ۱۱ گوشی را با واقعیت مجازی خود سازگار می کند+عکس

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر اجرایی گوگل و اخیراً عضو هیئت مدیره آلفابت، ساندار پیچای، دیروز اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی، شرکت گوگل قصد دارد که ۱۱ گوشی هوشمند اندرویدی در بازار، از پلت فرم واقعیت مجازی دی دریم پشتیبانی خواهند کرد.

دی دریم، گوشی های هوشمند سازگار با این تکنولوژی را به سیستم های مستقل واقعیت مجازی تبدیل می کند و کاربر فقط به یک هدست گوگل دی دریم ویو برای نگه داشتن تلفن همراه و یک کنترل لمسی احتیاج دارد. یکی از کاربران کاربران این دستگاه اعلام کرده است که او از یک دی دریم به همراه گوشی پیکسل گوگل استفاده کرده است و بزرگ ترین وجه تمایز این دستگاه با گزینه های بزرگ تر مثل اچ تی سی وایو و آکیولس ریفت که برای اتصال به رایانه های شخصی استفاده می شوند؛ وزن سبک تر و راحتی بیش تر آن است. البته وزن گوشی هوشمند استفاده شده در این دی دریم ها نیز تاثیر گذار خواهد بود و این سبک بودن خیلی ویژگی مهمی است تا کاربر بعد از دقایقی استفاده از این دستگاه ها دچار خستگی نشود و سنگینی دستگاه او را اذیت نکند.

تا به امروز تنها چند مدل از گوشی های هوشمند سازگار با این پلت فرم هستند مانند: گوشی های پیکسل گوگل، موتو زد موتورولا، میت ۹ پرو هواوی و میت ۹ پورشه دیزاین، اکزون ۷ زد تی ای و ذن فون AR ایسوس. شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است با یک بروزرسانی نرم افزاری، گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز از این پلت فرم پشتیبانی خواهند کرد.

با توجه به اطلاعاتی که پیچای در این هفته داده است، انتظار می رود تا مدل های بیشتری از گوشی های هوشمند که هنوز اعلام نشده اند از پلت فرم دی دریم پشتیبانی کنند. گوشی های جدید پیکسل نیز از واقعیت مجازی دی دریم پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موعود IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    خیلی خوب
  • موعود IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام من موعود هستم و نظر من خوب