قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نگاه غیرعادلانه وزارت بهداشت به پزشکان عمومی را نادرست خواند و گفت: بازنگری آموزش پزشکان عمومی به تازگی انجام شده است.

پزشکان عمومی از محدودیت در نسخه نویسی گلایه دارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید اکبری در حاشیه نهمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران در مرکز همایش های رازی تهران، افزود: جامعه پزشکان عمومی از مهمترین اقشار در بدنه نظام سلامت کشور هستند که خدمات قابل توجهی بر عهده آنهاست.

وی با بیان اینکه طبیعتاً خواسته‌های آنها با دقت مورد توجه وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، گفت: به تازگی وزارت بهداشت بازنگری آموزش پزشکان عمومی را انجام داده و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را از ایشان داشته باشیم.

اکبری با اشاره به اینکه امیدواریم مطالبات پزشکان عمومی که کمتر دیده شده هم در آموزش و هم در ارائه خدمات مرتفع شود افزود: نقش و وظایف پزشکان عمومی و متخصص در برخی موارد با هم تداخل دارد بعضی جاها پزشکان متخصص گلایه دارند پزشکان عمومی در کار آنها مداخله می‌کنند و در برخی موارد پزشک عمومی از محدودیت در نسخه نویسی گلایه دارند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: مرزها و حیطه‌های عملکرد پزشکان عمومی و متخصص باید مشخص شود و آنچه ما به عنوان متولی در وزارت بهداشت باید انجام دهیم تفکیک وظایف است تا این مطالبات به خوبی تبیین شود.

اکبری افزود: تفکیک و تبیین وظایف حرفه‌ای اقشار مختلف پزشکی وظیفه وزارت بهداشت است، اما آنچه مسلم است اینکه نمی‌توان گفت نگاه وزارت بهداشت به پزشکان عمومی غیر عادلانه بوده است زیرا تغییراتی رخ می‌دهد و تا آن قوانین تبیین شود ممکن است در جامعه اتفاقاتی بیفتد که با قانون فاصله داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین ما با واقعیت هایی در جامعه مواجه شده‌ایم که به نظر می‌رسد تبیین قوانین از این واقعیت‌ها عقب‌تر است و تلاش وزارت بهداشت به روز رسانی برای رفع مشکلات اینچنینی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.