مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی (ره) پیامی منتشر کرد.

پیام مجلس خبرگان به مناسبت سالگردارتحال مرحوم آیت‌الله مشکینی(ره)

به گزارش قدس آنلاین، مجلس خبرگان رهبری به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی (ره) پیامی منتشر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«العلماء ورثة الانبیاء».

بی تردید تجلیل از مقام شامخ عالمان بیدار و بصیر و استوانه‌های ورع و تقوا و اسوه‌های اخلاق که در طول حیات خویش منشاء آثار و برکات فراوانی بوده اند اجری بس عظیم دارد. سخن از شخصیت والای عالم عامل حضرت آیت الله آقای حاج میرزا علی مشکینی اعلی الله مقامه است که رفتار و عمل او بیش از بیان شیرین و رسایش، دعوت کننده به ایمان و پارسائی و حق طلبی و حقگوئی بود.  

این عالم پارسا و مجاهد بحق مصداق کلام نورانی رسول گرامی اسلام است که فرمود:: «اقرب الناس من درجة النبوة اهل الجهاد و اهل العلم».

مرحوم آیت الله مشکینی «طاب ثراه» از شخصیت‌های انقلابی مبرزی است که عمر مبارک خود را صرف امتداد راه و خط بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی کرد و با تحمل سختی‌های مبارزه علیه طاغوت پهلوی، رنج شکنجه و زندان و تبعید را به جان خرید و هیچگاه از حمایت امام راحل (ره)، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای «مدظله العالی»، نه تنها دست نکشید که روز به روز بر تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مصمم‌تر شد و بر این امر تأکید داشت.

آیت الله مشکینی «رضوان الله علیه» چه در درس و بحث طلبگی و تربیت شاگردان و چه در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری، همواره خود را سرباز اسلام و انقلاب می‌دانست و هیچگاه برای نشر معارف اسلام و اهداف انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری دریغ نورزید چنانکه سخنان ایشان در منبر و سنگرِ جنگ و جایگاه ریاست خبرگان، حکایت از سلوک صائب و مستقیم و بدون انحراف وی داشت؛ «عاش سعیداً و مات سعیداً».

مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی؛ رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، در آستانه دهمین سالگرد ارتحال این مرد الهی، از خداوند منان علو درجات را برای آن عالم نستوه مسألت کرده و تأکید می‌کند، پیمودن خط مشی عالمان باتقوایی، چون ایشان همواره می‌تواند درس بزرگی برای همگان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشد. ان شاء الله.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.