رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تحول در ساختار اداری این دانشگاه گفت: تغییر چارت دانشگاه در سطوح مدیریتی و از بالا به پایین خواهد بود.

تغییر چارت دانشگاه آزاد/ کاهش هزینه های مازاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر در دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحول در ساختار اداری دانشگاه باید به گونه ای باشد که فرآیندها تسهیل یابد و رضایت مخاطبان ما اعم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران فراهم شود.

وی هدف از تغییر چارت دانشگاه آزاد اسلامی را کاهش هزینه های مازاد، چابک سازی ساختار تشکیلاتی و تزریق کارآمدی به سیستم عنوان کرد و افزود: تحول و چابک سازی باید از حوزه ستادی و سطوح مدیریتی و از بالا به پایین صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تعدیل ساختار هیچ گاه به معنی تعدیل نیروی انسانی نیست، تاکید کرد: برنامه ما این است که با آینده نگری و باتوجه به نیازهای دانشگاه و شرح وظایف، ساختار ستاد مرکزی سبک تر و چابک تر شده و در همین راستا نیروی انسانی از آموزش ها و مهارت های لازم برخوردار شود به طوری که بتوانیم در راستای ارتقای سطح کیفی افراد کوشا باشیم.

رهبر با تاکید بر رعایت استانداردهای نیروی انسانی در حوزه صف و ستاد، گفت: تعدیل در ساختار دانشگاه به معنی حذف نیروی انسانی نیست و ما باید با حفظ نیروهای موجود، برای دستیابی به اهداف کلان دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای و استفاده حداکثری از منابع و امکانات گام برداریم.

وی با بیان اینکه تعدیل در ساختار دانشگاه از بالا به پایین خواهد بود، گفت: با آی ‌تی بیس کردن امور، کاهش هزینه ها، تغییر چارت و دورکاری می توان از نیروهای مازاد در سایر بخش های موردنیاز دانشگاه استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد خواستار ایجاد سیستم اطلاعاتی جامع و یکپارچه از تمامی معاونت های پژوهشی، آموزشی، دانشجوی، اداری و مالی در سطوح واحدها و مراکز دانشگاهی شد و گفت: انتظار ما این است که این آمار و اطلاعات به قدری کامل و جامع و به روز باشد که حوزه ستادی تنها نقش نظارتی بر امور را داشته باشد.

رهبر با تاکید بر اهتمام ویژه بر تسریع در پاسخگویی به مخاطبان، افزود: کاری که به هر اداره کل یا معاونت ارجاع می شود نباید بیشتر از ۲۴ ساعت در سیستم بماند مگر در مواردی که نیاز به بررسی بیشتر باشد.

وی بر نظم و حضور مدیران و کارکنان در محل کار به ویژه در ساعات اوج مراجعه ارباب رجوع تاکید کرد.

رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه تشکیلات دانشگاه با سیاست مدیریت هزینه ها سازگار نیست، گفت: در مدیریت جدید کاهش بروکراسی و چابک سازی در دستورکار قرار گرفت و مجموعه ای از اصول ناظر تدوین شود.

مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی موجود دانشگاه، بر ضرورت تغییر فرایندها، شاخص های واقعی جذب نیروی انسانی و استفاده بهینه از کارکنان و ارتقای سطح کیفی آنان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، مقرر شد کمیته ای متشکل از اعضای هیات رئیسه دانشگاه در مورد تعدیل ساختار دانشگاه و شکل گیری تاپ چارت جدید بحث و تبادل نظر کند و پس از آن در اولین کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح شود.

بر مبنای این گزارش یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع زمان بندی نوبت دوم تعطیلات تابستانی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بود که مصوب شد این تعطیلات به مدت دو هفته و از تاریخ ۱۴ تا ۲۷ مردادماه همانند سایر واحدهای دانشگاهی اجرا شود.

همچنین مقرر شد چنانچه برخی از معاونت ها و ادارات کل بنا بر ضرورت شغلی، نیازمند حضور کارکنان در ایام یاد شده هستند با اعلام به معاونت اداری مالی دانشگاه، از وجود ایشان بهره مند شده و فرد در فرصت دیگری از تعطیلات تابستانی خود استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.