گیلان -فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان گفت: بیش از ۱۰ رشته تور زیرآبی و چند دستگاه لاکش که به صورت غیرمجاز در تالاب استیل عباس‌آباد پهن شده بود با همکاری پاسگاه‌های محیط‌بانی آستارا و تالش جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری بیش از ۱۰ رشته تور زیرآبی از تالاب استیل آستارا

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، ساسان اکبری‌پور اظهار کرد: بیش از ۱۰ رشته تور زیرآبی و چند دستگاه لاکش که به صورت غیرمجاز در تالاب استیل پهن شده بود با همکاری پاسگاه‌های محیط‌بانی آستارا و تالش جمع‌آوری و به پاسگاه محیط‌بانی لوندویل منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تصریح کرد: بعد از پایان این عملیات با هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی شهرستان آستارا و همراهی یگان امداد پاسگاه انتظامی شهر لوندویل، تمام عرصه‌های تحت مدیریت این شهرستان در حوزه ساحلی به صورت کامل مورد پایش و کنترل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست تالاب شکار ممنوعه استیل عباس‌آباد شهرستان آستارا برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت انجام گشت‌های منظم شبانه‌روزی نیز به عمل آمد تا با توجه به شرایط خاص این تالاب به صورت ویژه مورد حفاظت و حراست محیط‌زیست شهرستان قرار گیرد.

تالاب استیل عباس‌آباد شهرستان آستارا از نظر زیست‌محیطی جزء مناطق پر اهمیت در حوزه غرب استان گیلان هست و با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان مهاجر به سمت تالاب‌های ایران و گیلان اولین محل فرود و استراحت این پرندگان محسوب می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.