گیلان- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جهت تامین نشاط اجتماعی ۱۸ منطقه ساحلی آماده اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان گیلان است.

۱۸ منطقه برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان گیلان انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین،  قربانعلی محمدپور در آئین معرفی و پرچم‌گذاری شناگاه‌های استان گیلان اظهار داشت: با همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر شاهد اجرای پروژه‌های موفقی در حوزه دریای خزر هستیم.

وی با اعلام برگزاری نشست تخصصی مسئولان حفاظتی زیست کره در حوزه دریای خزر افزود: این نشست به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در حوزه دریای خزر و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات علمی کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با انتقاد از شرایط نامساعد تالاب انزلی گفت: این تالاب به‌دلیل استفاده‌های غیراصولی از منابع آن دچار خسارت‌های بسیار زیاد و شدیدی شده است که سازمان محیط زیست گیلان به‌دنبال برطرف کردن آن‌ها است.

محمدپور با اشاره به ظرفیت بالای دریای خزر در حوزه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: استان گیلان و سواحل آن بستری مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی هستند که پرورش ماهی در قفس با رعایت نکات زیست محیطی در دریا یکی از این طرح‌های اقتصادی است.

وی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی در سواحل دریای خزر و سواحل استان گیلان جهت استفاده عموم مردم از اهداف سازمان محیط زیست است که نتیجه آن شناسایی ۱۰۰ مکان جهت برپایی طرح سالم‌سازی شنا است است که از میان آن‌ها ۱۸ ساحل به‌عنوان مکان استاندارد انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.