گیلان- دبیر شورای مطالعات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از چاپ پنج جلد کتاب سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی در یک سال گذشته خبر داد.

چاپ ۵  کتاب سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرسول سبحانی صبح پنج شنبه در سالن‌ همایش‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره بر آغاز طرح راهبردی در سال ۹۵ اظهار کرد: نخستین اقدام شورای راهبردی دانشگاه تحلیل محیط است.

وی با اشاره به استخراج نقاط ضعف و قوت برنامه راهبردی توسعه گفت: یک خودارزیابی در دانشگاه انجام گرفت و از هزار امتیاز کلی، دانشگاه ما ۱۲۴ امتیاز گرفت و این جایگاه مناسبی نبود.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه تصریح کرد: سند بیانیه دانشگاه شامل ارزش‌های حاکم و چشم‌اندازها یا ویژن است، دانشگاه نسل سوم برخلاف آنچه تصور می‌کنند دانشگاهی است که می‌تواند کشور را نجات دهد.

سبحانی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم کار، ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری طلب می‌کند مطرح کرد: این دانشگاه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی را پیوند داده و حاصل آن اقتصاد مقاومتی برای به تعالی رساندن کشور خواهد بود.

وی بابیان اینکه استراتژی‌های دانشگاه در هفت قسمت خلاصه می‌شود افزود: این هفت استراتژی شامل ارتقای برند دانشگاه، بین‌المللی سازی، توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌های دانشگاه، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی، انضباط بخشی مالی، ساماندهی و بهره‌ورسازی املاک و استفاده از پتانسیل خیرین سلامت است.

دبیر شورای مطالعات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه به‌جز این اقدام‌ها راهی برای رسیدن به برنامه راهبردی نیست گفت: هرکسی روی کار بیاید باید از این مسیرها بگذرد، اهداف استراتژیک نردبانی است که ما را به هدف می‌رساند.

سبحانی با اشاره به ۱۸ هدف استراتژیک در برنامه راهبردی دانشگاه مطرح کرد: ما در شورای راهبردی حدود ۲۴ پروژه داریم که می‌تواند در دانشگاه حرکت ایجاد کند و خروجی این اهداف استراتژیک را تغییر دهند.

وی بابیان اینکه باید برای رسیدن به این فرآیندهای داخلی تحمل کنیم تا به چشم‌اندازی که در پیش‌گرفته‌ایم برسیم، اظهار کرد: بدنه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری تمام اعضا باید این برنامه راهبردی سیستماتیک را پیش ببرند.

دبیر شورای مطالعات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره بر اینکه دسترسی به شورای برنامه‌ راهبردی آسان است، گفت: هرکسی که در این زمینه ایده دارد با آغوش گرم پذیرفته خواهد شد.

سبحانی به دو اقدام جانبی شورای راهبردی اشاره کرد و افزود: ایجاد صفحه راهبردی و نشریه راهبرد که در هفت شماره به چاپ رسیده است موجب می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از این طریق شورای راهبردی را پیگیری و با ما تعامل کنند.

وی از چاپ پنج جلد کتاب و جزوه آموزشی برنامه راهبردی خبر داد و بیان کرد: این کتب موردتوجه معاونت آموزشی وزارتخانه قرارگرفته است، انتظار ما این است که نسبت به این برنامه احساس تعلق‌خاطر داشته باشید و این برنامه را متعلق به خود بدانید پروژه برنامه راهبردی پروژه صبر و شکیبایی برای محقق شدن آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.