لرستان- استاندار لرستان گفت: ایجاد ۹۷۰ هزار شغل پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این امر مستلزم سرمایه گذاری است.

ایجاد ۹۷۰ هزار شغل مستلزم سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریالی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با که با حضورحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب و یادگار ارزشمند امام راحل است و باید همگی نسبت به این تکلیف شرعی احساس وظیفه بکنیم.

وی گفت: سازمان اقتصادی کوثر به عنوان یکی از هولدینگ های سرمایه گذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری انجام داده است.

بازوند به سرمایه گذاری سازمان بنیاد شهید و ایثارگران  کشور در استان اشاره کرد و افزود: ساخت برج های دوقلوی کیو، فعال سازی پروژه های تعطیل شده پرورش ماهی استان، آغاز عملیات اجرایی شرکت سرم سازی بروجرد، احداث بزرگترین مجتمع پرورش مرغ گوشتی در شهرستان چگنی و همچنین احداث موسسه ورزشی، فرهنگی و توانبخشی ایثارگران استان لرستان از دیگر دستاوردهای هولدینگ های سرمایه گذاری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان است.

استاندار لرستان ادامه داد: اگر یک ایثارگر یا یک رزمنده در کارهای اقتصادی موفق نبوده و گرفتار مباحث بانکی شده است برای رفع این مشکلات نیازمند قانون هستیم.

وی افزود: برنامه ششم توسعه چراغ راه همه است و باید مطابق با آن اقدام شود.

استاندار لرستان به سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد ۹۷۰ هزار شغل پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این امر مستلزم سرمایه گذاری است.

بازوند ادامه داد: تامین ۸۵ درصد از هزینه آبیاری نوین توسط دولت فرصت بسیار خوبی برای افزایش کشاورزی از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی ساماندهی ۲۷۰محله آسیب زا در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته که در این راستا ۱۵ محله نیز در استان لرستان شناسایی شده است.

وی در پایان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام طی عقد تفاهم نامه ای تا دو سال و نیم مقرر شده است که ۷۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری کند که ۷۵ درصد آن در حوزه اشتغال و ۲۵ درصد آن نیز در حوزه عمرانی مناطق محروم و روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.