​ایلام-  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام رضا (ع) در مدت دو سال زندگی پربرکت در ایران، تشیع را به جهانیان معرفی کرد.

امام رضا (ع) در ایران، تشیع را به جهان معرفی کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز پنج شنبه در نشست با مسئولان و برگزارکنندگان جشن های مردمی زیرسایه خورشید، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد حضرت امام رضا(ع) و تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه وجود بارگاه منور و قدسی امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان در ایران اسلامی، از عنایات حق تعالی به این مرز و بوم است، اظهارداشت: ایام دهه کرامت و جشن مردمی زیرسایه خورشید مناسبت بسیار مهمی برای تبیین ابعاد زندگی این دو بزرگوار برای آحاد جامعه خصوصاً جوانان ماست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش اند تا الگوی بسیار بدی با جوانان ما بدهند و قشر جوان و نوجوان ما را تحت تأثیر فرهنگ منحط خود قرار دهند، افزود: دختران ایرانی بایستی حضرت معصومه (س) را الگوی زندگی خود قرار داده و با بهره گیری از سیره رفتاری آن حضرت، سد فرهنگی محکمی در مقابل دشمنان قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به رویکرد بسیاری از نوجوانان، جوانان و خانواده های ایرانی به زیارت بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سالانه میلیون ها نفر از مردم مسلمان ایران با سفر به مشهد و قم به زیارت بارگاه این عزیزان می روند و بایستی بتوانیم سیره عملی خاندان پیامبر(ص) را بعنوان الگوی برتر به خانواده های ایرانی معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با بیان این مطلب که زندگی ائمه اطهار (ع) مالامال از جنبه های والای فرهنگی، دینی، اعتقادی و ... بوده است، بیان داشت: ما نمی توانیم عوالم ائمه (ع) و ارتباط خاص آن حضرات با خدای متعال را درک کنیم اما می توانیم رفتار آنها و سیره عملی آنان در زندگی را الگوی خود قرار دهیم.

وی به معرفی تشیع توسط امام رضا(ع) به جهانیان عصر خویش در مدت دو سال زندگی در طوس اشاره و تصریح کرد: مناظرات و مباحث علمی که ایشان در دستگاه مأمون عباسی بیان داشتند به خوبی زندگی سیاسی و اجتماعی یک حاکم مسلمان را  در برابر طاغوت زمان نشان می داد و همین رفتار آن حضرت می تواند الگوی خوبی برای سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران و رفتار آنها در مقابل مستکبران جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ایران اسلامی را ام القرای جهان اسلام دانست و تأکید کرد: هم اکنون در میان کشورهای مسلمان، ایران اسلامی در زمینه های مختلف، حرف اول را می زند و این از برکات وجود مقدس امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه وجود بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) در ایران موجب مصونیت این سرزمین از برخی از گزندهای و سوء نظرهای دشمنان شده است، گفت: هم اکنون بعلت وجود بارگاه حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم، پس از نجف اشرف، بزرگترین دانشگاه علوم اسلامی در این شهر واقع شده و بسیاری از بزرگان دین در این شهر تربیت یافته اند.

وی تجلیل از مقام شامخ ائمه اطهار(ع) خصوصاً امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را وظیفه همگان دانست و تأکید کرد: این کمترین خدمت ایرانیان به خاندان اهل البیت(ع) است و امیدواریم بتوانیم در این راه خدمتگزار کوچکی برای خاندان نبوت باشیم.

* احداث زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس نیازمند کمک مردمی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این زائر سرا با توجهات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در حال احداث است و شهرداری مشهد هزینه ۳ میلیارد تومانی تهیه زمین و پروانه ساخت آن را تقبل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با درخواست از رسانه ملی، ائمه جمعه شهرستان ها و دیگر رسانه های استان برای تبلیغ ساخت این زائر سرا در مشهد مقدس، یادآور شد: بنیاد مستضعفان تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت آن کمک کرده اما برای تسریع در روند تکمیل آن به اعتبار بیشتری نیاز است که امیدواریم مردم مؤمن، ولایتمدار استان ایلام با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خود در تسریع ساخت آن ما را یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.