سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: لعنت به خودخواهی و بی‌سوادی فوتبال. لعنت به قوانین فوتبال که در مملکت ما رعایت نمی‌شود.

اسیر دیکتاتوری شده ایم/ لعنت بر بی سوادی فوتبال/ آقای ساکت خیالتان راحت شد؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر صنعت نفت آبادان در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم روز گذشته به من زنگ زدید و مدام تماس گرفتید که به نشست بیایم، اما آمدیم و شما نبودید. ما هم دنبال زمین بودیم و هم لباس. شما هم به صورت خودجوش غیب شدید. ما به احترام اینکه مردم آبادان را دوست داریم، آمدیم.

وی افزود: به مردم آبادان به خاطر این برد تبریک می‌گویم. به همه مردم زرد طلایی تبریک می‌گویم. به نمایندگی از تیم و هواداران به ساکت تبریک می‌گویم. لعنت به خودخواهی و بی‌سوادی فوتبال. لعنت به قوانین فوتبال که در مملکت ما رعایت نمی‌شود. لعنت به قوانین فیفا. لعنت به گذشته‌ای که فراموش می‌شود. نمی‌دانم محمد رضا ساکت می‌داند استقلال نیمی از هواداران فوتبال را دارد یا نه. ما تا قبل بازی صبر کرده بودم. ما کار قانونی کرده بودیم و تصورمان این بود که قانونی با ما برخورد شود. مملکت ما این همه شهید داده که آزادی بیان باشد، اما اسیر دیکتاتوری شدیم.

منصوریان اظهار داشت: به تاج گفتم با قوانین عجیب و غریب خود به قوانین فیفا توهین کردید. یکسری از خبرنگاران قوانین فیفا آگاهی دارند و نوشتند که غیرقانونی بازیکنان ما را محروم کردند. به تاج گفتم کار قانونی انجام دهید، صحبتی نمی‌کنم، ما تابع قوانین فیفا و فدراسیون هستیم.

سرمربی استقلال گفت: در سخت‌ترین شرایط با العین امارات بازی داشتیم، با وجود داشتن مصدوم و محروم، امید نورافکن را به تیم جوانان دادیم. ضرر کردیم ولی صدای‌مان در نیامد. باید افتخار کنم که برخی از بازیکنان ما به خاطر پرچم ایران مصدوم شدند. آن روز سرباز وطن شدیم و از ما تشکر کردند اما برای تیم امید با ما این رفتار را کردند. در سال جاری در پست دفاع وسط، پادوانی و مگویان مصدوم شدند. رابسون رفت، وضعیت ثبت قراداد منتظری مشخص نبود. فرشید باقری، امید ابراهیمی و اسماعیلی مصدوم بودند.

منصوریان خاطرنشان کرد: شب 23 تیر نامه‌ای به رئیس باشگاه ارسال کردیم و 24 تیر این نامه با پیوست امضای رئیس باشگاه به دفتر تاج و ساکت رسید. در کمیته انضباطی اعلام کردند که بازیکنان ما محروم هستند. از شما می‌پرسم باید راه قوانین بین‌المللی را برویم یا راه قوانین فدراسیون را؟ به تاج گفتم اگر جایی بروید بگویند بازیکن را محروم کردید، به شما می‌خندند. گفتم اگر ما نامه به فیفا بزنیم، تعلیق می‌شوید.

وی یادآور شد: به حسن‌زاده گفتم ما نامه‌ به فدراسیون دادیم، گفت تراکتورسازی نامه داده بود ولی محروم‌شان نکردیم. آنجا متوجه شدیم که نامه‌های ما به کمیته انضباطی داده نشده است. مجبور شدیم نامه‌هایی که به فدراسیون داده بودیم، به حسن‌زاده نشان دهیم. ما ماده‌های انضباطی قوانین فیفا و ای اف سی را دادیم. در قوانین فیفا گفته شده که حتی تیم ملی می‌تواند تنها سه روز قبل از بازی‌های فیفا بازیکنان را در اختیار داشته باشد. هیئت رئیسه فیفا هم اعلام کرده که دادن بازیکن به تیم امید ضروری نیست. آیا بازی‌های امید در تقویم فیفا بوده یا نه؟ نبوده است. پس ما کار غیرقانونی نکرده‌ایم. به رئیس باشگاه گفتم ما باید جوابگوی 30 میلیون هوادار باشیم و نباید وارد زمین شویم.  آقای ساکت! از قوانین فوتبال اطلاع نداری. چرا باید به فوتبال خیانت کنید؟ آیا هواداران می‌دانستند که ما روز قبل از بازی کارت بازی بازیکنان را نگرفته بودیم؟ زمان دادرسی بازیکنان محروم ما را نهم مرداد گذاشته‌اید؟ با شعور مردم بازی نکنید.

منصوریان گفت: از شما یک سوال دارم، آیا فقط هواداران استقلال از شعار رکیک استفاده می‌کنند؟ به نیروی انتظامی گفتم کاری به هواداران آبادانی نداشته باشید، چون احساسی هستند. سال گذشته اولین بازی ما را از حضور هواداران محروم کردند. گلر ما را محروم کردند. این از پارسال، این هم از امسال. من 40 روز برای تیمم زحمت کشیده بودم. محرومیت بازیکنان ما خنده‌دار بود. به حسن‌زاده گفتم این حکم را بشکنید، چون غیرقانونی است. این حکم توهین به هوادار، پیشکسوت و فوتبال است. چون منصوریان سه بازیکن نداده محروم کردید، اصلا دلیلی ندارد منصوریان پاسخ تلفن‌های شما را بدهد، چون قانون را می‌دانیم. من فقط سیدمجید حسینی را در دفاع داشتم، آقای ساکت دلتان خنک شد؟

سرمربی استقلال عنوان کرد: این برد چیزی از زحمت‌های صنعت نفت کم نمی‌کند، اما تیم ما بهم ریخت. ساکت باید از هواداران استقلال عذرخواهی کند. من به رئیس باشگاه گفتم که باید از او به کمیته انضباطی شکایت کنیم. او توانسته حکم بدهد و بازیکنان ما را محروم کند. ما در فضای بی‌اطلاعی هستیم و لعنت به این بی‌اطلاعی و خودخواهی دوستان. تیمی که برای آن زحمت کشیدیم اما تا ساعت 4 بعداز ظهر نمی‌دانستیم که بازیکن داریم یا نه.

وی در مورد خروج نام محسن کریمی از لیست استقلال تصریح کرد: با محسن کریمی دو سال دیگر تمدید کردیم. سلامت این بازیکن برای ما مهم بود، به همین دلیل او را از لیست خارج کردیم. ما بین تاریخ میلادی و شمسی هم گیر کرده‌ایم، نمی‌دانیم باید با تاریخ تولد شمسی جلو برویم یا میلادی. به تاج گفتم همه می‌گویند نگران جوانان هستیم، پس اجازه دهید همه جوانان بازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.