۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 551212

رییس فدراسیون دوچرخه سواری به افشاگری مدیر سابق تیم های ملی درباره دوپینگ واکنش نشان داد.

 واکنش رییس دوچرخه سواری به ماجرای دوپینگ

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که در سال های اخیر فدراسیون دوچرخه سواری آمار بالایی در مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکارانش داشته، رییس این فدراسیون وعده می دهد که تا چند ماه آینده آمار نمونه های مثبت تقریبا به صفر برسد.

چند روز قبل مصطفی چایچی درباره میزان بالای دوپینگ در میان دوچرخه سواران دست به افشاگری زد. در همین راستا برای اینکه از چگونگی ماجرا باخبر شویم، با رییس فدراسیون دوچرخه سواری همکلام شدیم.

خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در این باره به ورزش "سه" می گوید: «برنامه کنترل دوپینگ به شکل جدید یک سالی است که ما را درگیر کرده است و ما هم سعی کردیم تصمیمی بگیریم که به صلاح دوچرخه سواری باشد. البته در تمام دنیا طبیعت رشته دوچرخه سواری این است که آمار دوپینگش نسبت به سایر رشته ها بالاتر باشد اما با این حال ما نظارت سختی را اعمال می کنیم تا این آمار پایین بیاید.»

وی همچنین درباره طرح دریافت ضمانت ۵۰ میلیونی از رکابزنان می افزاید: «ما تصمیم گرفتیم ضمانت ۵۰ میلیونی از دوچرخه سواران بگیریم. همچنین تعهدنامه کتبی از آنها دریافت می کنیم و البته تست های سلامتی را انجام می دهیم که در میادین بین المللی دچار مشکل نشویم. این تصمیم مقاومت ها و اعتراضاتی را در پی داشت اما ۹۰ درصد جامعه دوچرخه سواری از این تصمیم حمایت کردند. ما روی چنین طرحی پافشاری می کنیم و می خواهیم مقابل دوپینگ بایستیم. به نظرم اگر فرصت چند ماهه ای به فدراسیون بدهید آمار دوپینگ را به صفر نزدیک می کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.