سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال به صورت غیرمستقیم به انتقادات سرمربی استقلال پاسخ داد.

واکنش محمدرضا ساکت به انتقادات علیرضا منصوریان

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا ساکت در آیین افتتاح دوره مربیگری «پرولایسنس» که امروز به مدرسی «فلمینگ» دانمارکی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم. دیدن مربیان نامدار فوتبال کشور در این جمع صمیمی باعث مسرت است. ضمن اینکه خوشحالم مدرس نامدار فوتبال جهان،آقای فلمینگ را پس از سال ها دیدم. برایم جالب بود که او خاطرات زیادی از نخستین دیدارمان که به سال ها پیش مربوط است داشت.

وی ادامه داد: استراتژی فدراسیون در بحث موضوعات آموزش در حال تغییر است. این موضوع بر اساس بررسی های دقیق صورت گرفته در این باره در ماه های اخیر است. آسیب شناسی در بحث نظام آموزشی فدراسیون با مشورت با بزرگان و اهل فن صورت گرفته است. متاسفانه عدم توازن در بحث مربیگری عمومی و تخصصی به صورت جدی مشهود است. من فقط در این محفل این یک جمله را می گویم که فدراسیون به این باور رسیده است که در حوزه آموزش باید استراتژی دگرگون شده ای را دنبال کند.

ساکت خاطرنشان کرد: دو بحث را اینجا مطرح می کنم. از بزرگان و عقلای جامعه فوتبال هم تقاضا دارم به فدراسیون فوتبال کمک فکری دهند چرا که ما همواره به نگاه منتقدین منصف توجه ویژه ای داشته ایم و از نگاه ژرف شان بهره مند بوده ایم.

سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال یادآور شد: یک بحث در حوزه تیم های پایه ای وجود دارد که به زندگی حرفه ای بازیکنان مربوط می شود. می بایست به بازیکنان در این رده ها آموزش های لازم را به موازات تعلیم های فنی در حوزه های اجتماعی هم ارائه دهید و زندگی سالم و حرفه ای ورزشی را تبیین فرمایید. قطعا نگاه شما بزرگان در این زمینه یاری رسان است و بدون شک زندگی خصوصی و اجتماعی بازیکنان ملی در این رده ها،اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: موضوع دوم این است که مربیان در رده های مختلف می بایست به قوانین جاری و ساری توجه ویژه ای داشته باشند و حداقل یک بار به شکل جدی مقررات داخلی را مطالعه کنند. برای مثال رییس کمیته انضباطی حدود یک ماه قبل موضوعی را به صورت دقیق درباره مقررات مصوب و لازم الاجرا در زمینه حضور بازیکنان دعوت شده به تیم های ملی مطرح می کند اما این موضوع از دید بسیاری دور می ماند و این، خود سبب ساز اتفاقات بعدی می شود.

ساکت افزود: اراده فدراسیون فوتبال، حمایت جدی از تیم های ملی است. قرار نیست ما در عرصه های بین المللی تیم هایمان دچار چالش شوند. در سه ماه تابستان ۲۷۴۰ نفر به مرکز ملی فوتبال می آیند تا در اردوهای ملی شرکت کنند. همه این ها در راستای این است که فوتبال ملی در کنار باشگاهها موفق باشد. فدراسیون فوتبال نگاه قانونی را نسبت به موضوعات دارد و اگر پیش تر اغماض می شده مورد انتقاد قرار می گرفته است. لذا بنابه تصریح هیات رییسه فدراسیون،کمیته انضباطی قاطعانه اجرای آیین نامه را اعمال می کند.

علیرضا منصوریان شب گذشته و بعد از باخت استقلال به صنعت نفت آبادان به شدت از فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت به خاطر محروم کردن سه بازیکن امید استقلال انتقاد کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.