تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموش پزشکی تدوین شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد و پرچم گذاری سواحل جهت اعلام وضعیت کیفی آب شناگاه‌ها اجرا خواهد شد.

کنترل شناگاه‌های طبیعی/ پرچم گذاری سواحل اجرا خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، شنا به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی از نظر جسمی و روحی مفید است. توجه به جوانب بهداشتی  محل‌های شنا برای تأمین سلامت و رفاه شناگران بسیار مهم است. کیفیت آب یکی از موضوعات مهم در این زمینه است. به طوریکه آب محل شنا باید دارای ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مناسب بوده و درطول استفاده از آب این ویژگی‌ها در حد مطلوب حفظ شود.

در صورت آلودگی شیمیایی و میکروبی آب محل شنا، با توجه به تماس مستقیم بدن انسان با آب، همچنین امکان ورود آب به دهان، بینی، گوش و چشم احتمال انتقال بیماری زیاد است.   لذا کنترل بهداشتی آب شنا گاه‌های طبیعی جهت حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری ها دارای اهمیت است.

در همین راستا در جهت ارتقا وضعیت بهداشتی، ایمنی و زیست محیط شناگاه‌های طبیعی تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموش پزشکی تدوین شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد و پرچم گذاری سواحل جهت اعلام وضعیت کیفی آب شناگاه‌ها اجرا خواهد شد.

همچنین وزارت بهداشت از سال ۱۳۹۵ برنامه ایمنی شناگاه های طبیعی را جهت کنترل مخاطرات اولویت دار در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.