در واکنش به عدم لغو قانون خدمات درمانی دوران باراک اوباما موسوم به «اوباماکِر» در مجلس سنا، ترامپ هم حزبی‌های جمهوریخواه خود را «احمق» توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا هم حزبی‌های جمهوریخواهش را «احمق» خواند

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز با انتشار پیام های توئیتری به هم حزبی های جمهوریخواه خود در مجلس سنا حمله ور شد و آن را «احمق» توصیف نمود.

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود در این باره نوشت: اگر جمهوری خواهان همین الان حد نصاب لازم برای تصویب طرح‌ها را به ۵۱ رأی تغییر ندهند؛ هرگز در سنا پیروز نمی شوند. آنها شبیه احمق‌ها هستند و وقت تلف می‌کنند.

وی در توئیت دیگری اضافه کرد: دموکرات ها کنترل کامل مجلس سنا را به دست گرفته اند. بسیاری از لوایح بزرگ جمهوریخواهان هرگز به تصویب نخواهد رسید؛ مانند قانون کامل خدمات درمانی. هشیار باشید.

لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس سنای آمریکا رو زگذشته با ٥١ رأی مخالف در برابر ٤٩ رأی موافق طرح ملغی شدن قانون «خدمات درمانی قابل دسترس» موسوم به «اوباماکر» را رد کردند.

گفته می شود این طرح که توسط اکثریت جمهوری خواهان جمهوری خواه سنا تدوین و ارائه شده بود در نهایت با پیوستن ۳ تن از سناتورهای این حزب به مخالفان رای نیاورده و در نتیجه تلاش مشترک دولت ترامپ و اکثریت جمهوریخواه کنگره برای ملغی کردن قانون بیمه درمانی اوباما ملقب به «اوباما کِر» با شکست مواجه شد.

قانون بیمه درمانی اوباما از جمله برنامه های اصلی دولت سابق آمریکا برای تحت پوشش قرار دادن طبقات ضعیف جامعه آمریکا در لوای بیمه سلامت و درمان بود که در سال ۲۰۱۰ توسط اوباما امضا شده و به تصویب کنگره رسید.

ملغی شدن قانون بیمه درمانی اوباما از جمله وعده های دونالد ترامپ به عنوان یکی از منتقدین سرسخت این قانون بود. ترامپ طی چند ماه گذشته از دوران ریاست جمهوری خود، طرحی جایگزین درمانی خود را آماده کرده بود که در صورت رای موافق کنگره به لغو قانون اوباما، آن را برای تایید و تصویب به کنگره بفرستد.

به نظر می رسد این نخستین شکست ترامپ در اجرای قوانین مد نظر خود باشد که توسط کنگره رقم خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.