مشهد- کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری طبق اعلام برگزار کنندگان این مراسم قرار بود عصر روز جمعه گذشته در سالن کارگران شهرستان قوچان برگزار شود اما مسئولان شهرستان بارها از به تعویق افتادن این کنسرت خبر داده بودند. عصر جمعه نیز مردم پس از حضور در محل اجرای کنسرت متوجه پلمب سالن کارگران قوچان شدند و پس از ساعت‌ها انتظار محل را ترک کردند.

دلایل جلوگیری از برگزاری کنسرت شهرام ناظری  تشریح شد

قدس آنلاین-گروه استان ها- هادی زهرایی: خبرنگار ما روز گذشته با امام جمعه و دادستان شهرستان قوچان در خصوص دلایل برگزار نشدن این کنسرت گفت و گویی انجام داد.

علی آذری دادستان شهرستان قوچان به قدس گفت: طی جلسات مکرر با مسئولان برگزار کننده کنسرت و اعلام هشت ایراد اساسی برای محل برگزاری این مراسم به این افراد اعلام شد. وی افزود: پس از برگزاری این جلسات مقرر شده بود تا اجرای این کنسرت به زمان و مکان دیگری موکول شود.

اجرای خودسرانه

آذری تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد و مجریان این برنامه گویا به فکر جایگزین نمودن طرح‌های تفریحی برای مردم قوچان نبوده و صرفاً در پی کسب درآمد هستند که قصد اجرای خودسرانه برنامه در سالن کارگران را داشته‌اند و با بی توجهی به شأن استاد ناظری امکان تضمین امنیت و مدیریت تجمع در این مکان ممکن نبود.

وی ادامه داد: برگزار کنندگان این اجرا در پی این بودند که بی احتیاطی خود را با حساسیت‌های به وجود آمده در کنسرت‌های سال‌های اخیر که با حاشیه همراه بوده به نفع خود استفاده نمایند.

دادستان قوچان اظهار داشت: آنچه نظر دادستانی و ریاست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان می‌باشد، مخالفت بی قید و شرط با برگزاری این کنسرت نیست و قصد دادستانی این شهرستان این نیست که با تحکم و اجبار از برگزاری این کنسرت جلوگیری نماید.

وی افزود: مبنای مخالفت دادستانی و شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اجرای این برنامه در شهرستان قوچان، مکان و نحوه برگزاری این کنسرت بود که قبلاً به مسئولان آن اعلام شده بود.

مکان دارای شاخص‌های استاندارد امنیتی نبود

دادستان قوچان خاطر نشان کرد: جای بسی تأسف است که برخی از افراد در برخی از مسائل فرهنگی در پی سیاست بازی با شهروندان و شرکت کنندگان در کنسرت بوده و جهت حفظ درآمد خود در پی قانون ستیزی و نادیده گرفتن امنیت شهروندان بودند.چرا که مکان دارای شاخص‌های استاندارد امنیتی نبوده و ممکن بود برگزاری کنسرت منجر به ایراد خسارت و آسیب به خیل عظیمی از جمعیت که در محل حاضربودندمی‌شد.

آذری تصریح کرد: چه بسا اگر وضعیت مکان که دارای درجه بالای آسیب‌های اجتماعی می‌باشد به استاد ناظری نیز اطلاع داده می‌شد، ایشان نیز در محل حاضر نمی‌شدند.

وی ادامه داد: به همین دلیل دستور پلمب محل جهت حفظ نظم عمومی و پیشگیری از وقوع جرم علیه حاضران صادر شد تا مسئولان برگزار کننده کنسرت سریعاً بامعرفی مکان مناسب در شأن شهروندان قوچانی و استاد ناظری مانند سالن تشریفات یا استادیوم ورزشی و غیره اجرای استاد ناظری برگزار می‌شد.

آذری در خصوص مجوز برگزاری این کنسرت نیز گفت: هیچ گونه مجوزی توسط مسئولان شهرستان قوچان داده نشده بود و برگزار کنندگان پس از پلمب مکان با نگهداشتن مردم ساعت‌ها پشت درهای بسته، قصد اجرای این کنسرت را داشتند. این در حالی است که در این سالن هیچ گونه امکانات رفاهی برای شرکت کنندگان در کنسرت دیده نشده بود.

وی همچنین در خصوص فک پلمب سالن برگزاری کنسرت نیز گفت: متاسفانه در آخرین ساعات جمعه شب گذشته، افرادی اقدام به شکستن پلمب کردند که توسط پلیس اطلاعات شناسایی شدند. وی تصریح کرد: برای این متخلفین و نیز کسانی که موجب برهم زدن نظم عمومی و سرگردانی طولانی مردم شده بودند نیز پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

هیچ مجوزی توسط شورای فرهنگ عمومی صادر نشده بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان هم در گفت ‌وگو با قدس گفت: هیچ مجوزی توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای اجرای این کنسرت داده نشده است و برگزار کننندگان این مراسم با دروغ گفتن به مسئولان قصد برگزاری این کنسرت را داشتند که با اقدام به موقع دادستانی از بروز حوادث در برگزاری این کنسرت جلوگیری شد.
وی افزود: یکی از مسائل تبلیغ خواننده زن در تبلیغات محیطی این کنسرت بود که پس از اعتراض مشخص شد این خواننده همخوان گروهاست. وی گفت: ما به هیچ عنوان کنسرت را لغو نکردیم، اما خواستار تغییر مکان و زمان اجرای این کنسرت شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.