وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد بر اساس سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها، تحولات اخیر پاکستان مسئله داخلی این کشور است اما برای ادامه همکاری با حکومت جدید پاکستان آمادگی دارد.

افغانستان آمادگی خود را برای همکاری با نخست‌وزیر جدید پاکستان اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تصریح کرد: دولت افغانستان بر اساس سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها به برقراری روابط نیک با حکومت پاکستان تاکید دارد.

وی گفت که موضع حسنه افغانستان با انتخاب نخست‌وزیر جدید پاکستان تغییری نخواهد کرد و به همکاری مشترک با نخست‌وزیر جدید این کشور تمایل داریم.

مستغنی به رادیو آزادی اظهار داشت: خواسته‌های دولت افغانستان از حکومت پاکستان واضح هستند، از همین رو هر کسی که به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شود، حکومت افغانستان توقع دارد تا ضمن مبارزه با تروریسم در تامین امنیت منطقه همکاری کند.

روز گذشته نواز شریف در نتیجه بررسی پرونده فساد مالی توسط دادگاه عالی پاکستان رد صلاحیت شد و امروز رسما استعفای خود را از اعلام کرد.

از سوی دیگر زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق در واکنش به این موضوع گفته که سلب صلاحیت نواز شریف باعث پیچیدگی در روند دموکراسی پاکستان شده است.

با این وجود کارشناسان افغان نیز معتقدند که سیاست خارجی پاکستان نسبت به افغانستان به قوت خود باقی خواهد ماند و هیچ تغییری در رویکرد اسلام‌آباد بوجود نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.