شورای امنیت در اقدامی عادل محمد عبدالخالقِ بحرینی که چندین سال به گروهک تروریستی القاعده کمک مالی می کرد را از لیست سیاه افراد تحریم شده بیرون آورد.

شورای امنیت شهروندبحرینیِ حامی مالی القاعده از لیست سیاه خارج کرد

به گزارش قدس آنلاین، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه تصمیم گرفت عادل محمد عبدالخالق شهروند بحرینی که چندین سال به گروهک تروریستی القاعده کمک مالی می کرده را از لیست سیاه افراد تحریم شده بیرون آورد.

به گفته منابع خبری، این تصمیم توسط کمیته ذیربط شورای امنیت پس از بررسی گزارشات کامل توسط نماینده سازمان ملل اتخاذ شده است.

گفتنی است در حال حاضر تمامی حساب های بانکی و سهام عبدالخالق آزاد شده و منع سفر وی و تحریم فروش اسلحه نیز از وی لغو شده است.

دلایل لغو تحریم ها گزارش نشده است.

به گفته سایت سازمان ملل متحد، عبدالخالق ۳۳ ساله در اکتبر سال ۲۰۰۸ به خاطر کمک های مالی و مادی و لجستیک به گروهک القاعده مشمول تحریم شد. وی ژانویه ۲۰۰۷ در امارات بازداشت شد و اتهام او را همدستی با گروه القاعده اعلام کردند. وی پس از محاکمه در اواخر سال ۲۰۰۷ به بحرین تحویل داده شد.

پس از یک سال عبدالخالق آزاد شده و تا اواخر سال ۲۰۱۲ به همکاری خود با گروهک القاعده ادامه داد. وی همچنین برای اعضای «طالبان» نیز مبالغی را ارسال می کرد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.