منابع سوری از غافلگیر شدن تروریست‌های داعشی در آخرین قلعه خود در حومه شرقی حمص در پی رسیدن نیروهای ارتش و همپیمانان به نزدیکی آن خبر دادند.

ارتش سوریه در آستانه ورود به «السخنه»/غافلگیری داعشی‌ها در قلعه مستحکم خود

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای ارتش هم اکنون در نزدیکی شهر السخنه، آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حمص قرار گرفته‌اند و مواضع داعشی‌ها در تیررس کامل ارتش قرار گرفته و در پی پیشروی گسترده نیروهای ارتش، این شهر از نظر نظامی سقوط کرده است.

وی گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود نیروهای ارتش به شهر «السخنه» را تکذیب کرد.

این منبع خاطر نشان کرد: نیروهای ارتش و همپیمانان برای محاصره شهر السخنه از تمام محورها پس از آزادسازی تپه‌های اطراف آن تلاش می‌کنند که مهمترین این تپه‌ها، ام خصم و جبل القلیلات در جنوب غربی السخنه است. نیروهای ارتش و متحدان در محور شرقی به یک کیلومتری السخنه رسیده‌اند.

به گفته منبع سوری، آنچه سبب غافلگیرشدن گروه تروریستی داعش شده، سقوط سریع تپه‌های اطراف السخنه و سیطره نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان بر آن بوده که معنایش این است که آزادسازی السخنه تنها به کمی زمان نیاز دارد.

در همین حال پیشروی نیروهای ارتش به سمت شهر «حمیمه» در حومه شرقی حمص آغاز شده که آزادسازی آن منجر به تسریع در رسیدن نیروها به شهر  البوکمال مهمترین شهر استان دیرالزور خواهد شد.

خبرهایی هم از انتقال صدها سرباز ارتش و همپیمانان به داخل شهر دیرالزور-که در محاصره تروریست‌های داعشی قرار دارد- از طریق فرودگاه  الحسکه به فرودگاه نظامی دیرالزور حکایت می‌کند که هدف از آن تقویت استحکامات و بنیه دفاعی نیروهای مدافع موجود در استان اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.