تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ قرار دادی بدون نگاه به کرامت مردم قابل توجیه نیست.

هیچ قراردادی بدون نگاه به کرامت مردم قابل توجیه نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) که با حضور آیت الله دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی؛ آیت سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و جمع کثیری از زائران در بارگاه قدس حضرت شاهچراغ برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، حضرت احمد بن موسی کاظم(ع) را جلوه کرامت دانست و ابراز کرد: آستان احمدی و محمدی مدرسه بزرگ انسان سازی بوده که در آن معلم بزرگ حضرت محمد بن موسی (ع) است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ویژگی کریمان این است که در عمل صالح و اخلاق کریمه فقط به خدا می‌اندیشند؛ به جایگاه والای «ولایت» اشاره و ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن به سبب نعمت ولایت بر انسان منت گذاشته است، بالاترین نعمتی که خداوند به بشریت عنایت کرده نعمت ولایت است، هرگاه سخن از نعمت‌های خداوند به میان می‌آید در میان نعمات دنیوی و اخروی نعمت ولایت در درجه بالاتری قرار دارد و در حقیقت نعمات دیگر جلوه‌گر این نعمت هستند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: حرم مطهر پیشوایان دین مدرسه‌های بزرگ انسان‌سازی هستند و همانا این بزرگواران هستند که معلمان بزرگ اخلاق و انسان‌سازی بوده و درهای سعادت فقط از ناحیه این بزرگان گشوده می‌شود.
وی با اشاره به این مطلب که اگر نعمت ولایت به بندگان عطا نمی‌شد، زندگی انسان با سایر جانداران و موجودات عالم هیچ تفاوتی نداشت، تصریح کرد: بشریت در زندگی باید فقط نگاهش به خدا و مربیانی باشد که از جانب خدا برای هدایت بشر آمده‌اند.
وی گمشده بشریت امروز را امام رضا(ع) و سخنان آن حضرت دانست و بیان کرد: امروز باید زیبایی کلام ائمه اطهار(ع) را  برای بشریت روشن کرد، تا معلوم شود سعادت در گروی تبعیت از این بزرگان است.
وی دهه کرامت را دهه معرفت الله، معرفت نفس و معرفت الحجه برشمرد و عنوان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای شناخت دشمنان و اینکه نسبت به نفوذ هشدار می‌دهند برای آن است که آن دشمنی که از در بیرون شده، از پنجره وارد نشود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مدنیت اسلامی سنگ زیربنایش توحید است، افزود: این مدنیت بر اخلاق، عقلانیت، معنویت و عدالت اجتماعی استوار است و اساس این مدنیت آموخته های ائمه اطهار(ع) است.
وی ضمن تاکید بر جایگاه مهم تفکر و عمل انقلابی، اظهار کرد: امروز برخی میخواهند انقلابی گری و نگاه انقلابی را حرکتی احساسی و نگاه به منافع زودگذر معنا کنند، در حالی که عقلانیت‌ و رفتار خردمندانه از ویژگی‌های اندیشه و عمل انقلابی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز نگاه به مردم ادعا بسیاری است، اما ائمه اطهار در پرتوی خدا خواهی دگر خواه بودند؛ ابراز کرد: اگر جمهوری اسلامی نگاه به فلسطین و به قدس شریف دارد، به این سبب است که در متن آموزه‌های دینی ما مورد تاکید است.
وی افزود: به یقین این آرمان ما جامه عمل خواهد پوشید، دیروز خرمشهر، امروز حلب و موصل و فردا انشاءالله قدس شریف آزاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز استکبار و در رأس آن آمریکا کرامت انسانی را تهدید می‌کنند، بیان کرد: اگر به بحرینی‌ها و یمنی‌ها می‌گویند حق تأیین سرنوشت خود را ندارید، این یعنی دارند کرامت انسانی را نابود می‌کنند.
وی ایران اسلامی را پرچم دار کرامت انسانی در جهان خواند و با اشاره به قراداد برجام عنوان کرد: ما به تعهدات پایبند هستیم اما اگر دشمن این تعهدات را نقض کند، بداند جمهوری اسلامی متقابل به مثل خواهد کرد. آیا برجام قداست دارد؟ در میزهای مذاکره و قرار دادها باید اصل حفظ کرامت باشد، آن کرامتی که ائمه اطهار به ما آموختند
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان اظهار کرد: کرامت انسان در رابطه با خود، جامعه و دولت و مردم و همه نظامات بین‌المللی باید حفظ شود و عزتمندانه و در شأن ملت ایران باشد، هیچ قراردادی بدون نگاه به کرامت این مردم قابل توجیه نیست. چرا که عزت و اقتدار فعلی این نظام به برکت خون شهیدان و ایثارگری جانبازان به دست آمده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.