۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 551537

اصفهان- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای علاوه بر مهارت های عمومی، مطالعات پیرامون فناوری و علوم وابسته به فناوری های نوین را به صورت عملی در اختیار جوانان قرار می دهد.

مهارت باید گفتمان جامعه شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، ابوطالب جلالی افزود: در استان اصفهان سندی تنظیم شده است که برگرفته از قابلیت ها و مزیت های منطقه می باشد که فرصت های شغلی متنوعی را برای جوانان فراهم نموده است.

وی با اشاره به ظرفیتهای استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین کشور و خانواده ها، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که در این راستا بایستی بتوانیم از طریق ارائه آموزش، پژوهش و کارآفرینی محور در دانشگاه ها مهارت را ترویج داده تا افراد بتوانند از این دالان عبور نمایند.

جلالی با اشاره به طرحهای جدید مهارت آموزی و مصوبات شورای عالی اشتغال، گفت: نظر به ضرورت برنامه ریزی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح های توسعه ای استان، افزایش بهره وری نیروی کار و به منظور اجرای صحیح طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و نظام آموزش دوگانه و هدایت مهارت آموختگان به ظرفیت های شغلی استان شورای مهارت ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  تشکیل می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادی را از اهداف این طرح بر شمرد.

جلالی تأکید کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از رنج سنی ۲۳ سال تا ۳۲ سال و از فوق‌دیپلم تا دکترا را شامل می‌شود که در این طرح صرفاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت می‌کنند و در این طرح افراد هم کار می‌کنند و هم آموزش می‌بینند، که در این مورد سامانه‌ای که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی کرده مرجع ثبت‌نام قرار می‌گیرد، تصور ما بر این است که این طرح عمدتاً در محیط صنایع اتفاق می‌افتد، در این طرح باید ۴ سال از مدرک فرد گذشته باشد، دارای کارت پایان خدمت باشند و برخی شرایط دیگر؛ در این طرح یک ‌سوم حداقل حقوق یعنی حدود ۳۱۰ هزار تومان به افراد داده می‌شود.

مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: یکی از کارهای خیلی خوب ما در سال‌های اخیر مشارکت بخش غیردولتی در آموزش‌هاست، انرژی‌های نو، هوشمند سازی، نانو تکنولوژی و ... بحث‌هایی است که با منابع دولتی نمی‌توانستیم در آن‌ها ورود پیدا کنیم اما با مشارکت بخش خصوصی امکان آموزش آن‌ها به وجود آمده است و با همت همه مسئولین و ارگانها باید فرهنگ سازی بصورتی باشد که مهارت گفتمان جامعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.