زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیئت دولت با احداث بازارچه های مرزی «بش دلبر»، «تخت عدالت» و «شاه گل» در سیستان و «جالق» و «میل ۱۶۰» در سراوان موافقت کرد.

مجوز پنج بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید سرزده از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در جمع مدیر و کارکنان این اداره اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت دولت شعاع اعطایی برای مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان ۵۰ کیلومتر از نقطه صفر مرزی است و مرزنشینان واحد شرایط ماهانه تا سقف پنج میلیون ریال از تخفیف عوارض قانونی واردات معاف می شوند.

به گفته وی در حالیکه شعاع برخورداری مرزنشینان استانهای مرزی کردستان ،آذربایجان غربی،کرمانشاه و کردستان در فاصله ۲۰ کیلومتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریافت مصوبه ایجاد بازارچه مرزی کار آسانی نیست و باید از صافی کمیسیون اقتصادی دولت عبور کند اظهار داشت: وجود پنج بازارچه مرزی رسمی فرصت نابی برای بهبود وصعیت معیشت مرزنشینان و سازمان های با کارکرد جذب سرمایه گذاری و اقتصادی است.

وی ادامه داد: تعداد پایانه های مرزی بین المللی رسمی استان در دولت یازدهم از ۲ پایانه به ۴ پایانه افزایش یافته است .

استاندار  سیستان و بلوچستان افزود: وجود ۴ پایانه رسمی بین المللی برای تجارت و پنج بازارچه با کارکرد محلی و منطقه ای نقش موثری در شکوفایی اقتصاد منطقه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.