می‌گویند بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه. اما بعضی وقتها وقتی خدا می‌خواهد مسیر زندگی کسی را عوض کند، یک اتفاق در دنیا، بهانه می‌شود برای یافتن نشانی بهشت. داستان زندگی دختر سرزمین آفتاب تابان نیز از همین بهانه‌های بهشتی است.

به گزارش قدس آنلاین، می‌گویند بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه. اما بعضی وقتها وقتی خدا می‌خواهد مسیر زندگی کسی را عوض کند، یک اتفاق در دنیا، بهانه می‌شود برای یافتن نشانی بهشت. داستان زندگی دختر سرزمین آفتاب تابان نیز از همین بهانه‌های بهشتی است.

فاطمه اتسوکو هوشینو با همان ویژگی معروف ژاپنی‌ها همکلام ما می‌شود، با اخلاق است و مهربان و حالا به قول خودش مسلمانی هم چاشنی اخلاق خوبش می‌شود. معتقد است، فضای مجازی همیشه هم بد نیست؛ چون همین فضای پرخطر به او کمک کرده تا درباره اسلام تحقیق کند. ۱۱سپتامبر بهانه‌ای می‌شود برای آغاز این تحقیقات درباره دینی که رسانه‌ها از تروریست پرور بودن آن می‌گویند و او اما به این حرف‌ها اعتقادی نداشته! حالا او عروس ایران است، راهش را یافته و به کمک همسرش برای به زیستن طلبه جامعه الزهرا(سلام الله علیها) شده است.

بانوی تازه مسلمان ژاپنی معتقد است، اسلام نور هدایت است که او را از دنیای تاریک نجات داده، اما او راه درست زندگی را از آیات قرآن و اعتقاد به اهل بیت(علیهم السلام) یافته است.

خانم هوشینو برای مسلمان شدن سختی‌های زیادی را متحمل شده، مهم‌ترینش را نبودن منابع علمی به زبان مادری‌اش برای تحقیق می‌داند. اما آشنایی با همسرش به او کمک کرده تا با تشیع و اسلام ناب آشنا شود. فاطمه هوشینو می‌گوید: پس از پایان سختی‌ها پاداشم را از خدا گرفتم. من پاداش همه سختی‌ها را در مشهد گرفتم. بانوی تازه مسلمان ژاپنی ادامه می‌دهد: برای من که از یک کشور غیراسلامی که حتی برخی مواقع رفتار ضداسلامی هم دارد آمده‌ام، رفتن به مشهد و حرم امام‌رضا(علیه السلام) مثل رفتن به یک عالم رؤیایی بود. بیانش سخت است، اما احساس کردم پس از سال‌ها هزینه دادن و سختی کشیدن، حالا نتیجه گرفته‌ام و خداوند پاداش سختی‌های مرا به بهترین شکل ممکن داده است. آنجا واقعاً به آرامش رسیدم.

فاطمه هوشینو خاطره زیبای دیگری هم از امام رضا(علیه السلام) و حرمش دارد، انتخاب حجاب و حجاب گذاشتن در اوایل برایم سخت بود، اما از همان اول برایم جذاب هم بود. در حرم امام رضا(علیه‌السلام) تصمیم گرفتم چادر بپوشم و کم کم چادر پوشیدن برایم آسان شد، ولی پس از انتخاب چادر به آسان و سخت بودن استفاده از آن فکر نمی‌کردم، چون دیگر انتخاب کرده بودم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.