زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید ضمن تکریم هر صاحب سرمایه ای که قصد سرمایه گذاری در استان را دارد با هر شخصی در هر پست و مقامی که در برابر سرمایه گذار سنگ اندازی می کند ، برخورد کرد.

نباید با کارآفرینان سخت گیرانه برخورد شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه نباید با کارآفرینان سخت گیرانه برخورد شود، اظهار داشت: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، دستگاههای امنیتی و قوه قضاییه باید همه به این بیندیشند که آرامش جامعه در موقعیت و نقش دادن به انسان ها حاصل می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما دور کردن دغدغه از خانواده ها و ایجاد امید در جوانان با رونق اشتغال است اظهار داشت: نخستین اقدام در اقتصاد و دارایی باید بازنگری در درون مجموعه و جاری ساختن فصلی نو باشد زیرا به اقتصاد و دارایی بهار زا و پیشاهنگ در عرصه شکوفایی اقتصادی می اندیشیم.

هاشمی تاکید کرد: ایجاد شغل در استان به راحتی مقدور نیست بنابراین نباید اجازه اخلال در مسیر سرمایه گذاری داده شود.

وی با اظهار اینکه تفکر توسعه ای امروز توسط آنانی محقق می شود که نگاه توسعه ای داشته باشند تصریح کرد: مجهز بودن به دانش روز و فرزند زمان بودن، داشتن تفکر توسعه ای و میدان دادن به انسانهای با محور توسعه ای شرط موفقیت و عبور از نگاههای سنتی گذشته در حوزه کاری است.

هاشمی ادامه داد: بنابراین باید سرمایه پذیر (نیروی انسانی) باشیم تا سرمایه سازی یعنی تولید ثروت حاصل گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در قبال توسعه استان مسئولیت و ملاحظه دارم، گفت: حساسیت کاری در اقتصاد و دارایی بالاست زیرا این اداره مرجعیت اقتصاد استان را بر عهده داشته و در خلق و تولید ثروت نقش دارد.

وی بیان داشت: روی آوردن به خرد جمعی و مشارکت و همراهی با بخش خصوصی و تشکلهای اقتصادی چون اتاق بازرگانی، لازمه جریان سازی در بخش اقتصاد استان است و هر یک از کارکنان این مجموعه باید یارگیران خوبی در میل به مشارکت و جذب سرمایه گذار باشند.

به گفته ی هاشمی اساس مشارکت در استمرار و دوام آن است که مردم مالکانه به مملکت خویش بنگرند و ما افکار آنها را نمایندگی کنیم.

هاشمی سه عامل نابودی و فروپاشی یک تمدن را بی توجهی به حقوق و تحقیر زنان ، کم توجهی به معلمان و آموزش و پرورش و نخبگان و اهل قلم برشمرد و اظهار داشت: بی توجهی به نخبگان و اهل قلم و هنر، زمینه افول تمدن ها را فراهم می کند زیرا این خود ،محصول تربیت مادر به عنوان بزرگترین مربی و معلمان به عنوان ادامه دهنده راه انبیاء و مرجعیت ساختن و تحول انسان است.

وی با اشاره به نیاز به صرفه جویی در مصرف برق و آب گفت: هنوز به این مرحله از رفتار توسعه ای نرسیدیم که اگر شرایط اقلیمی به گونه ای در خطر بود و مصرف منابع آب و برق در وضعیت هشدار قرار داشت، فهم عمومی با نگاه ملی به گونه ای از معرفت رسیده باشد که نیاز نداشته باشیم که وزیر نیرو هشدار دهد.

هاشمی شرط پویایی ، بلوغ و کسب موقعیت ممتاز در عرصه منطقه ای را استفاده حداکثری از فرصت دسترسی به آبهای آزاد و کشورهای آیورا دانست و افزود: با تنگی نگاه ها و محدودیت ها توسعه دست یافتنی نیست و باید از هم اکنون با شناخت نیاز های زمان ۱۰ الی ۲۰ سال آینده به سمت پذیرش آنانی رفت که قدرت درک بیشتری نسبت به زمان دارند.

این مسئول انباشت آلام و نیازهای جامعه و همچنین فقر و بیکاری را ناشی از ناکارآمدی برنامه ها و عدم شناخت ضرورت های زمان عنوان کرد و گفت: اگر نسبت به زمان تعمیق نگاهها را شکل ندهیم و مدیر زمان در حوزه نقش خود نباشیم، همیشه جهان سوم می مانیم و باید مصرف کننده کالاهای وارداتی باشیم و قاچاق رونق گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: با پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی های ارتباطی، سوادهای نو وارد زندگی شده که نداشتن این سوادها خلاء بزرگی برای انسان به ارمغان می آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان، کاهش هشت سال از سن مدیریت و اختصاص ۳۰درصد از نقش های مدیریتی را به زنان از باب ضرورت و نیاز زمان دانست و اضافه کرد: به این معنا نیست که مدیران پا به سن را کوچک بشماریم اگر چه آنها متناسب با وسع دانش و نگاه منطبق به عصر خود تلاش کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.