درآمد صنایع چین در ماه ژوئن با سریعترین شتاب در سه ماهه اخیر رشد کرد که این جدیدترین نشانه از این است که وضعیت اقتصادی این کشور همچنان قدرتمند باقی می‌ماند.

سود صنعت چین به بالاترین رقم سه ماهه جهش کرد

به گزارش قدس آنلاین، درآمد کارخانه‌های صنعتی چین در ماه ژوئن با سریعترین شتاب در سه ماهه اخیر رشد کرد که این جدیدترین نشانه از این است که وضعیت اقتصادی این کشور همچنان قدرتمند باقی می‌ماند، هرچند تحلیل‌گران انتظار دارند رشد اقتصادی چین در اواخر امسال با تاثیر سیاست‌گذاری‌های کنترلی، کندتر شود.

اداره آمار ملی اعلام کرد که در ماه ژوئن سود صنایع چین با ۱۹.۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۷۲۷.۷۸ میلیارد یوآن (۱۰۷.۸۳ میلیارد دلار) رسید که نسبت به ماه می هم افزایش داشت. این در شرایطی بود که افزایش بهره‌های وام‌گیری نگرانی‌هایی را در مورد افزایش فشار به آستانه سود این صنایع ایجاد کرده بود.

یک مقام رسمی از اداره آمار، هی پینگ در بیانیه‌ای گفت که شتاب بیشتر رشد سود در بخش فولاد، خودرو و الکترونیک کمک کرد تا درآمد کل تقویت شود.

به علاوه تقاضای بالای جهانی برای کالاهای چینی کمک کرد تا رشد تقویت شود. این در وضعیتی است که مقامات در تلاش اند با محدودتر کردن شرایط مالی، ریسک بدهی را کنترل کنند و وابستگی دومین اقتصاد بزرگ جهان را به سال‌های طولانی استفاده از وام‌های ارزان کاهش دهند.

برای نیمه اول سال شرکت‌های صنعتی چین به سودی برابر ۳.۶۳ تریلیون یوآن دست یافتند که نسبت به دوره مشابه سال قبل یک جهش ۲۲ درصدی را تجربه کردند و تنها اندکی از رشد ۲۲.۷ درصدی سالانه در دوره ژانویه تا می کندتر شدند.

درآمد قدرتمند بخش صنعت در ماه جون تا حدی متکی به تقاضای بالای سنگ آهن و سایر کالاهایی بود که بهای آنها پس از کاهش در ماه مارچ اندکی بهبود یافته بود.

سود شرکت‌های دولتی چین با ۴۵.۸ درصد افزایش به ۸۰۵.۵ میلیارد یوآن در بازه ژانویه تا جون رسید. در پنج ماه اول سال این رشد ۵۳.۳ درصد بود.

در ربع دوم سال، اقتصاد چین به لطف صادرات قوی، تولید صنعتی و مصرف بالا، به رشد فراتر از حد انتظار ۶.۹ درصد دست یافت که با سرعت رشد ربع اول هم‌خوانی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.