دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با اشاره به رشد کیفی جشنواره تئاتر رضوی، گفت: پیوند دین و هنر زمینه تولیدات فکری ارزشمند را فراهم می‌کند.

پیوند دین و هنر زمینه تولیدات فکری ارزشمند را فراهم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسین فرخنده در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی که شامگاه یک شنبه هشتم مردادماه جاری با حضور هنرمندان شرکت‌کننده و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دین از شئونات اجتماعی جداشده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

فرخنده تصریح کرد: در چنین عصری که علی‌رغم رشد کمی فضا و تولیدات هنری در غرب، شاهد ناآرامی و مشکلات اخلاقی و اجتماعی در غرب هستیم به‌گونه‌ای که نظریه افول هنر مطرح می‌شود، پیوند دین و هنر، راهکار رهایی بشر از این چالش بزرگ است.

وی عنوان کرد: جشنواره تئاتر رضوی با رسالت خود که گفتمان سازی، معرفت افزایی و ترویج فرهنگ اسلامی است، در مقابله با این چالش برآمده است.

وی گفت: جشنواره تئاتر رضوی زمینه را برای تولید فکر و اندیشه و پژوهش در آثار فرهنگی و هنری به وجود آورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را سبب ایجاد فضای گفتمان، زیست‌فرهنگی، ایثار و شهادت و عاشورا در جامعه دانست.

فرخنده اظهار کرد: در سایه‌سار جشنواره تئاتر رضوی، تبادلات و تعاملات فرهنگی پدید آمده است که این مهم، تولیدات فاخر و ارزشمند درزمینهٔ تئاتر دینی را رقم‌زده است.

وی بابیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی یک از عوامل مؤثر بر رشد تئاتر خراسان شمالی است، عنوان کرد: بهره‌گیری مردم از چشمه علم و معرفت رضوی و شورونشاط معنوی از دیگر دستاوردهای این جشنواره است.

وی مردم خراسان شمالی را مردمانی فرهنگ دوست معرفی کرد و افزود: تئاتر در این استان مورد استقبال زیادی قرار دارد.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی رضایت‌مندی نسبی هنرمندان شرکت‌کننده در ادوار گذشته تئاتر رضوی از میزبانی خراسان شمالی و نیز حمایت مسئولان استانی از این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را از دیگر عوامل استمرار جشنواره تئاتر رضوی برشمرد.

فرخنده تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، ۱۳۳ متن نمایشی به دبیرخانه رسید که شاهد رشد صددرصدی در این زمینه بودیم.

وی بابیان اینکه درنهایت هشت اثر برای داوری نهایی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی راه یافت، اظهار کرد: دو نمایش نیز در بخش میهمان در شهرستان‌های شیروان و اسفراین به روی صحنه می‌رود.

خراسان شمالی خواستگاه تئاتر و هنر ارزشی در کشور است

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی نیز در این آیین بابیان اینکه هنر خلق زیبایی است بر مصداق‌هایی از سیره ائمه و استفاده از زبان هنر در تعمیق باورها و راهنمایی مردم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی عنوان کرد: تئاتر ازجمله هنرهایی است که به سبب زنده‌بودن در اجرا و ارتباط تنگاتنگ مخاطب با هنرمند از تأثیرگذاری ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: رهبری در سفر خود در سال ۹۱، خراسان شمالی را استانی سرزنده و بانشاط معرفی کرد که امروز این شورونشاط با برگزاری جشنواره تئاتر رضوی مشهود است.

وی ابراز امیدواری کرد: خراسان شمالی به‌عنوان خواستگاه تئاتر کشور معرفی شود تا بیش‌ازپیش تئاتر دینی و این هنر ارزشی ترویج یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برگزاری آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد را مایه پیوند روح هنرمند با معنویت دانست و اظهار کرد: هر فعالیتی که بافضل و هنر درآمیزد و بزرگ شود، عاقبتش نیکو خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با شرکت هشت اثر از استان‌های  فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین نهم و دهم مردادماه جاری در سالن‌های گلشن و شمس بجنورد به روی صحنه می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.