رسانه غربی در مطلبی به توان موشکی ایران اشاره کرده و آن را «مایه مباهات نظامی» برای تهران برشمرد.

موشک‌ها مایه افتخار نظامی ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، «خبرگزاری فرانسه» در مطلبی با اشاره به برنامه‌های موشکی ایران نوشت: برنامه بحث برانگیز موشکی ایران که با وجود مخالفت‌های غرب و انتقاد اسرائیل شتاب گرفته،  افتخار زرادخانه نظامی این کشور به حساب می‌آید.

این رسانه غربی با توصیف توان موشکی و تنوع  موشک‌های کوتاه و متوسط تا برد ۲۰۰۰ هزار کیلومتر ایران نوشت: پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در برد این موشک‌ها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، موشک‌های «قدر» و «سجیل» در میان ۴۰ فروند موشک ایران قوی‌ترین هستند و طول  آن‌ها ۱۷ متر و ارتفاعشان ۵۶ فوت می‌رسد و قادر به رسیدن به اهدافی تا فاصله ۱۷۰۰ کیلومتری هستند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران بعد از برجام و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا به سامانه‌های دفاع موشکی«اس-۳۰۰ » و «باور -۳۷۳ » پرداخت و نوشت: سامانه اس -۳۰۰ ایران بعد از سال‌ها سرانجام در ماه مارس گذشته عملیاتی شد. سامانه دفاع موشکی بومی باور -۳۷۳ نیز دیگر موشک پدافند هوایی این کشور است که مقام‌های ایرانی آن را پیشرفته‌تر از اس-۳۰۰ توصیف کرده و عنوان می‌کنند قرار است به زودی آزمایش شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد: هنوز اطلاعات موثقی از تعداد موشک‌های ایران در دست نیست و آخرین موشک‌ تولید ایران «صیاد- ۳»،  موشک ضد پهپاد و جنگنده با برد ۱۲۰ کیلومتر است.

 رسانه فرانسوی با پرداختن به سیلوهای موشکی ایران به نقل از مقام‌های ایرانی نوشت که برنامه موشکی جمهوری اسلامی تنها با اهداف تدافعی هستند.

خبرگزاری فرانسه با پیش کشیدن موضوع آزمایش موشک ماهواره بر و تحریم‌های جدید کنگره آمریکا که منتظر امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور هستند به نقل سخنان «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پرداخت.

وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود: «موشک‌های ماهواره بر از فن آوری‌هایی شبیه به موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای بهره برده و این راه اندازی گامی تهدید کننده از سوی ایران است. »

این منبع خبری در خاتمه نوشت: ایران گفته است که این موشک می‌تواند ماهواره‌ای با وزن ۵۵۰ پوند (۲۵۰ کیلوگرم) را تا ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری حمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.