یزد - مدیر کل کانون پرورش فکری استان یزد گفت: کودکان ونوجوانان یزدی در بخش کودک و نوجوان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بیش از ۹مقام کشوری را کسب کردند .

کودکان و نوجوانان  یزدی  ۹ رتبه برتر کشوری  را کسب کردند

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی دانافر در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) در بخش کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره ها نقش مهمی درآگاه‌سازی مردم نسبت به فرهنگ و شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) و تاثیر آن بر زندگی ما دارد و کانون پرورش فکری در کنار خدماتی که در قالب برگزاری کارگاه‌های ادبی و علمی انجام داده، مسئول برگزاری جشنواره رضوی نیز بوده است .

وی با بیان اینکه ویژگی قابل ستایش این جشنواره که باعث متمایز بودن آن از دیگر جشنواره‌ها نیز شده اشاعه فرهنگ ائمه اطهار(ع) و معرفی سبک زندگی آن‌ها می باشد افزود: کودکان با راهیابی به این جشنواره، زمینه به کارگیری رفتار اهل بیت را در زندگی خود می آموزند .

دانا فر با اشاره به اینکه  ۵۵۰ کودک و نوجوان فعال در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان، وجود دارد تصریح کرد: ۳۰۹ اثر از اعضای کانون پرورش فکری در هشت رشته شامل داستان نویسی،شعر، کتاب سازی،‌کاردستی، نشریه نگاری، سرود، نقاشی و قصه گویی به دبیرخانه جشنواره استانی فرستاده شده است که ۸۶ اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت ۹ اثر در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده‌اند .

مدیرکل آفرینش ‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم اظهارداشت: اینده نگری و سرمایه گذاری مسئولان در این کانونها به منظور پرورش آینده سازان کشور بسیار مورد تاکید می باشد و سرمایه ‌گذاری در کانونها باید توسط همه مسئولان دستگاهها انجام شود.

حسین ‌علیجانی افزود: فرزندانی که در کانونها رشد می‌ کنند و وارد جامعه می ‌شوند، آینده ‌سازان جامعه هستند و همه مسئولان در رسیدن کودکان و نوجوانان به آرمانهایشان نقش دارند.
وی  تصریح کرد: عنصر خیال و باورهای دینی در آثار برگزیدگان جشنواره رضوی کودکان و نوجوانان نمایان می باشد وخلوص ایمان در آثار کودکان و نوجوانان هنرنمایی می‌ کند و زیبایی به کارگیری عشق به امام رضا (ع) در اثرهای برگزیدگان جشنواره نمایان است.
معاون استاندار یزد نیز با تاکید بر نیاز جامعه به کودکانی که در آینده مسئولیت اداره کشور را بر عهده گیرند گفت: جشنواره‌ هایی که شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را به دنبال داشته باشد به توسعه کشور کمک می کند.
محمدعلی طالبی با ابراز خرسندی از پیوند کودکان و نوجوانان با امام هشتم(ع) از طریق این جشنواره خاطرنشان ساخت: آشنایی کودکان با سیره مطهر ائمه (ع) تاثیر مطلوبی بر روند زندگی آنان می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.