رشت- افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته که تقریباً دوبرابر شده است، از اتفاقات مثبتی است که برای مردم این شهرستان رقم خورد.

بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته افزایش 80 درصدی یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت، سیروس شفقی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان،  محسن حسینی مدیرعامل شرکت آبفای گیلان و سایرمدیران شهرستانی برگزارشد،گفت: افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته که تقریباً دوبرابر شده است، از اتفاقات مثبتیست که برای مردم این شهرستان رقم خورد.
شفقی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری سهم شهرستان رشت شده است افزود: این میزان اعتبار برای اولین بار در تاریخ شهرستان رشت با سهمحدود ۲۷ درصدی محقق گردید.

 وی با بیان اینکه شهرستان رشت از۱۰شاخص ۷ شاخص عقب ماندگی داشت، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا این عقب ماندگی ها جبران گردد، که این مهم مستلزم تلاش و خلاقیت مدیران است.
شفقی با بیان اینکه اعتقادی به خرد کردن پروژه ها ندارم، تصریح کرد : این خرد کردن پروژه ها اتفاق مهمی را برای شهرستان رشت رقم نخواهد زد و باید کارهایی انجام شودتا مردم آن را لمس کنند.
وی ادامه داد: تمام ادارات و دستگاه ها باید مدیریت مناسبی در استفاده از آب شرب و مصرف برق در فصل گرما داشته باشند.

 دفن زباله در سراوان یک معضل بزرگ است

در ادامه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردمم رشت گفت: سهم بودجه شهرستان رشت هیچ گاه پرداخت نمی شد که در سال جاری توجه ویژه ای صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: دفن زباله در سروان و جنوب دریای خزریک معضل است که باید همه مسئولین اهتمام بورزند تا بتوانیم این مشکل جدی زیست محیطی را در استان و شهرستان رشت مرتفع کنیم.


 در حال حاضر با مشکل کاهش جمعیت در استان روبرو هستیم

در ادامه کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت : یک سوم جمعیت استان گیلان را شهرستان رشت دارد و این در حالی است که جمعیت این شهرستان در روز و شب باهم متفاوت است که علت آن نیز مرکزی بودن و رجوع مردم به این شهرستان برای انجام کارهای روزمره است.
وی با اشاره به مطالعه در ساختار استان گیلان گفت: در حال حاضر با مشکل کاهش جمعیت در استان روبرو هستیم.
محمدی افزود : اگر ما سهم قدرت، ثروت و توزیع امکانات را با توجه به توزیع جمعیت در نظر بگیریم کاهش جمعیت به ضرر ما خواهد بود که در مجلس سهم گیلان کاهش یافته است و همین عامل جمعیت، سهم این استان را در مجلس آینده به ۴ درصد کاهش خواهد داد.
وی در مورد بودجه شهرستان رشت افزود :  بودجه شهرستان رشت بین ۱۶و نیم  تا ۲۴ درصد بوده است که تلاش شد تا سرانه به‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند.
محمدی با اشاره به سهم بودجه شهرستان رشت گفت: سهم بودجه این شهرستان در سال ۹۵ حدود ۸۰ میلیارد بود که در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

محمدی با بیان اینکه رشت به شهرستان‌های مختلفی سرویس دهی میکند افزود : شهرستان رشت به علت مرکزیتش موجب شده خدماتی که در آن ارائه می گردد مختص مردم این شهرستان  نباشد و حتی به غرب و شرق استان نیز خدمات رسانی میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.