مدیرکل ورزش و جوانان خراسان به تشریح آخرین وضعیت ورزش در استان و تصمیمات پیرامون برخی رشته ها پرداخت.

 از بی مهری صنعتی ها تا شیطنت سودجوها/  کمک کنید تا والیبال خراسان احیا شود

قدس آنلاین - گروه ورزشی - سینا حسینی : همیشه هرگاه به سراغ یکی از روسای هیات های ورزشی استان خراسان می رفتیم تا با آنها درباره چالش های موجود در رشته های ورزشی گفت و گو کنیم نخستین جمله ای که از زبان رئیس هیات می‌شنیدیم گلایه از مدیرکل ورزش و جوانان استان و نبود بودجه مناسب بود، اما در اتفاقی جدید مدیرکل ورزش و جوانان خراسان در نشستی با حضور تمامی روسای هیات های ورزشی آنها را برابر خبرنگاران قرار داد تا اگر نقد و سوالی است همه چیز به صورت شفاف مطرح شود. 

کوروش صبوریان عصر شنبه، در خیابان پاسداران تمام روسای هیات های ورزشی را دور یک میز جمع کرد تا در حضور خبرنگاران و معاونین اداره کل ورزش و جوانان به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دهند تا مشخص شود عیار ورزش خراسان به چه میزان است و مشکلات موجود در این حوزه به چه مسائلی معطوف می شود. نشستی که با حواشی مختلفی رو به رو بود و بعضا برخی مسائل جنجالی هفته های اخیر به صورت صریح و شفاف از روسای هیات های ورزشی پرسیده شد و آنها مجبور شدند بدون در نظر گرفتن پاسخ های سیاست مدارانه در حضور مسوولان ورزش استان به آنها پاسخ دهند.

* از ورزشگاه امام رضا(ع) تا اعتراض به سخنان فتاحی!
سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر زمان بهره برداری از ورزشگاه امام رضا(ع) از مدیرکل سبب شد، صبوریان از برادران بخواهد، به این پرسش جواب بدهد که مهدی برادران در واکنش به این مطلب گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد که طرفین اعلام آمادگی کردند این ورزشگاه آماده بهره برداری است ولی نکته این بود که کمیته امنیت استان مجوز برگزاری بازی را نداد، البته ایراد آنها قابل حل است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک مشکلات موجود بر سر راه برگزاری این بازی ها را برطرف کنیم تا شاهد برگزاری رقابت های لیگ برتر باشیم.

اما در ادامه خبرنگار قدس از کوروش صبوریان سوال کرد که چرا وقتی سعید فتاحی با جوسازی علیه ورزشگاه ثامن الائمه مشهد مدعی شد سازمان لیگ اجازه برگزاری بازی های لیگ برتر در این استادیوم را نمی دهد موضع گیری درستی در این قبال صورت نگرفت تا وی علیه مشهدی ها جوسازی کند که این ورزشگاه استاندارد نیست، صبوریان از براداران خواست در این خصوص توضیحات لازم را ارائه دهد.

مهدی برادران در این ارتباط گفت:«ما با فتاحی و مسوولان سازمان لیگ مذاکره کردیم و باید بپذیریم که فتاحی یک مقام مسوول است و نباید با این ادبیات با او صحبت کنیم چون با قانون مداری رفتار می کند ولی چمن ورزشگاه  ثامن هیچ مشکلی ندارد و بسیاری از کارشناسان آن را تائید می کنند مشکل اسکوربورد ورزشگاه نیز برطرف خواهد شد که با کمک اداره کل قطعا در آینده این اتفاق صورت خواهد گرفت.»

وی در ادامه با انتقاد از جانمایی ورزشگاه ثامن مدعی شد که این ورزشگاه واقعا در مکان مناسبی جانمایی نشده است به همین دلیل رفت و آمد به این ورزشگاه بسیار سخت است البته در خصوص ورزشگاه امام رضا جانمایی خوبی نشده است اما باید مشکل برطرف شود تا بتوانیم در آینده بازی های را بدون مشکل برگزار کنیم.

پس از توضیحات برادران، کوروش صبوریان انتقاد خبرنگار قدس در ارتباط با اظهارات غیر متعارف سعید فتاحی را تائید کرد و در این خصوص گفت: ما هم از آقای فتاحی دلخور هستیم، ایشان قرار بود قبل از شروع لیگ با ما مذاکره حضوری داشته باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد از طرفی من اعتقاد دارم که جانمایی ورزشگاه ثامن درست بوده است چون ثامن فقط یک ورزشگاه نیست بلکه دهدکه المپیک است قطعا دهکده المیپک را وسط شهر جانمایی نمی کنند بلکه خارج از شهر جا نمایی می کنند.

صبوریان در ادامه گفت : ما با مذاکرات صورت گرفته با فرماندار مشهد به زودی پروژه احداث ورزشگاه 10 هزار نفری مشهد در غرب مشهد آغاز خواهیم کرد که با احداث این ورزشگاه مشکلات زیر ساختی ورزش استان نیز بهبود خواهد یافت.

* مجموعه آبی شهید هاشمی نژاد آماده بهره برداری است
مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس در خصوص تاخیر در بهره برداری از استخر هاشمی نژاد مشهد نیز توضیح داد: مجموعه شهید هاشمی نژاد آماده بهره برداری است اما گرفتار برخی مراحل اداری  است، باید در برهه کنونی مجموعه هایی چون شهرداری، شرکت گاز با ما کمی مهربانانه تر رفتار کنند تا بتوانیم این مجموعه را در اختیار جوانان شهر مقدس مشهد قرار دهیم. ما منکر این نیستیم که دستگاه دولتی باید به شهرداری بابت عوارض پول بدهد و پرداختی قابل توجهی داشته باشد اما معتقدیم باید در این مسیر همکاری بیشتری صورت گیرد تا با تقسیط این مبلغ مجموعه را به بهره برداری نزدیک کنیم.

* از بی مهری صنعتی ها تا شیطنت سودجوها!
یکی دیگر از پرسش های قدس از مدیرکل مربوط به غیبت نمایندگان والیبال، هندبال و بسکتبال در لیگ های برتر این رشته ها مربوط می شد، که صبوریان ابتدا در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد و سپس از رئیس هیات والیبال خواست با رعایت جوانب کار در این ارتباط پاسخ خبرنگار قدس را بدهد. صبوریان در این خصوص گفت: ما نه تنها برای والیبال، بسکتبال و هندبال  بلکه برای تمام رشته های ورزشی به سراغ صنعتی ها رفتیم اما نکته اینجا است که متاسفانه علی رغم تاکید مسوولان استانی هیچ یکی از ارکان صنعتی وارد عمل نمی شوند، شما اگر رشته های ورزشی سایر استان ها را رصد کنید همگی به نوعی از صنعتی های وابسته تزریق می شوند اما در استان ما داستان فرق می کند، شما هم اکنون از مدیرعامل شرکت های صنعتی سوال کنید چرا با وجود دستور مستقیم شخص استاندار از همکاری با مجموعه های ورزشی خودداری کرده اند، ما برای گرفتن اسپانسر حتی در موضوعات کوچک هم حاضریم پشت در اتاق مدیران صنعتی انتظار بکشیم اما متاسفانه فضای خوبی در استان حاکم نیست.

من در این بخش باید به این مساله اشاره کنم که اگر مشکلاتی که سال گذشته برای موسسات مالی و اعتباری به وجود نمی آمد رخ نداده بود هم اکنون وضعیت بسیار ایده آلی در ورزش استان حاکم شده بود اما وقتی میزان، ثامن الائمه با مشکل رو به رو شدند بحران در این حوزه به وجود آمد. از طرفی برخی شیطنت ها هم در این زمینه رخ می دهد، به عنوان مثال عرض می کنم که در برهه کنونی مذاکرات خوبی برای نماینده والیبال در لیگ برتر صورت گرفته اما نمی توانیم اعلام کنیم چون به محض اعلام عده ای می روند با طرف مذاکره می کنند تا از سرمایه گذاری وی جلوگیری شود چون منافع خودشان در این کار به سرانجام نمی رسد.

* کمک کنید تا والیبال خراسان احیا شود
رئیس هیات والیبال نیز در این خصوص توضیح داد: ما برنامه های متعددی را برای حضور پر قدرت نماینده خراسان در لیگ برتر به کار گرفتیم اما فعلا نمی توانیم اشاره ای به مذاکرات صورت گرفته داشته باشیم اما بدون شک ما تمام توان و برنامه ریزی خود را به کار خواهیم بست تا والیبال در خراسان به جایگاه واقعی خود برسد.ما از رسانه های گروهی انتظار داریم که در این راستا به ما کمک کنند تا بتوانیم دوباره والیبال خراسان را احیا کنیم.

اما نشست روسای هیات ها و مسوولان اداره کل ورزش و جوانان یک میهمان ویژه نیز داشت،سید جواد حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این نشست، گفت: نگاه به حوزه ورزش در دولت تدبیر و امید مثبت بوده و هرچند ممکن است با ایده آل ها و انتظارات فاصله داشته باشد اما تلاش بسیار ارزشمند در این زمینه انجام شده است. 

وی اظهار کرد: در حوزه ورزش خراسان رضوی از اعتبارات تملک دارایی 140 میلیارد ریال در سال 94 در نظر گرفته شد که این مبلغ امسال به 480 میلیارد ریال افزایش یافت.از نظر اعتبارات هزینه ای نیز 161 میلیارد ریال در سال 94 و 261 میلیارد ریال در سال گذشته و 300 میلیارد ریال در سال جاری به حوزه ورزش استان اختصاص یافت. 

حسینی با بیان اینکه سلامت جسمانی و تحرک نیروی انسانی هر جامعه با ورزش محقق می شود، افزود: هرچند که ورزش قهرمانی دارای فواید بسیار است اما باید ورزش به شکل همگانی در سبد زندگی همه افراد جامعه قرار گیرد. برای همگانی شدن ورزش نیازمند ورزش قهرمانی هستیم و یکی از مولفه های اصلی قدرت هر جامعه توان ورزش حرفه ای آن است لذا اگر ورزش قهرمانی رشد کند مولفه های قدرت یک جامعه نیز رشد پیدا می کند. 

وی گفت: برای مثال زمانی که توان برگزاری جام جهانی فوتبال در یک کشور وجود دارد نشانگر این است که آن کشور دارای مولفه های قدرت از جمله امنیت، صنعت هتلداری، استاندارد و حمل و نقل مناسب است. 

حسینی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود شکل گیری همگرایی و هم سویی در جامعه است و این امر نیز در گرو شکل گیری ورزش در ابعاد مختلف آن است، زیرا ورزش به ویژه ورزش قهرمانی می تواند دارای دستاورد های ارزشمند از جمله همگرایی و هم سویی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.