بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:امسال سهم مناطق محروم و روستایی از ۵۴ میلیارد تومان تهسیلات اشتغال‌زایی اختصاص یافته به مددجویان استان خراسان شمالی حدود ۲۲ میلیارد تومان تعیین شده است.

۲۲میلیارد تومان وام اشتغال زایی به مناطق محروم و روستایی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی، ضمن ابراز خرسندی نسبت به رشد ۱۴۰ درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان در سال ۹۶ ،افزود: سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان پیش بینی شد که این اعتبارات امسال به ۵۴ میلیارد تومان افزایش داشته است. از مجموع این اعتبار بیش از ۳۶ میلیارد تومان آن از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و ۱۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان هم از محل اعتبارات داخلی امداد تخصیص یافته است.

وی با یادآوری اینکه ۲۲ میلیارد تومان از این اعتبار تنها برای مناطق محروم و روستاهای استان پیش بینی شده است، مطرح کرد: از محل این اعتبارت برای هزار و ۱۰۰ مددجوی روستایی دارای تخصص اشتغال زایی می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت : افراد روستایی توانمند می توانند طرح خود را به عنوان طرح محرومیت زدایی و اشتغال زایی به کمیته امداد اعلام کنند؛ در صورت تایید طرح، آنها در چارچوب حمایت از طرح های کوچک و زود بازده  تسهیلات دریافت کنند.

اهرابی با بیان اینکه متاسفانه امکانات مادی و اقلیمی سبب شده تا خراسان شمالی جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور باشد، افزود: کمیته امداد در نظر دارد با راه اندازی اشتغال برای صاحبان ایده  و مددجویان دانشگاهی دارای تخصص در روستاها، این استان را به سطح قابل قبولی از توسعه برساند.

اهرابی ضمن ابراز امیدواری نسبت به همکاری بی شائبه بانک ها در پرداخت تسهیلات در سال ۹۶، بیان کرد: امیدواریم امسال هم با مساعدت بانک های عامل شاهد تحقق ۱۰۰درصدی جذب منابع ابلاغی به بانک های عامل استان باشیم. در سال ۹۵، ۱۴۰درصد از منابع ابلاغی به بانک های استان جذب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.