اصفهان- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید براینکه ۷ سهم حقابه شهر اصفهان مربوط به شهرداری است، گفت: شهرداری اصفهان امسال ۶۰ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می کند.

شهرداری اصفهان ۶۰ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدرضا مصور پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مشکل جدی شهر اصفهان که طی دو سال گذشته بروز جدی تری پیدا کرده است، تامین منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که متأسفانه امروز با حکم دادستان اصفهان ۵ حلقه چاه شهرداری اصفهان در حال پلمب شدن است که به دنبال آن قادر به آبیاری بخشی از فضای سبز شهر در مردادماه نخواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: امروز با صدای بلند می گوییم که حقابه شهر اصفهان باید تامین شود و اگر  قرار است به بخشی از حقابه ظلم شود، این شهر آسیب های جدی می بیند.

وی یادآور شد: ۷ سهم حقابه شهر اصفهان مربوط به شهرداری اصفهان است، اما شهرداری از داشتن حق واقعی حقابه مظلوم واقع شده که از مسؤلان استان خواهشمندم توجه داشته باشد حیات و شادابی مردم شهر بیش از ۲ میلیون نفری اصفهان به زاینده رود و سرسبزی شهر بستگی دارد که میراث صد ساله است.

مصور با تاکید بر اجرای کامل طرح ۹ ماده ای آب، گفت: به سلامتی و شادابی مردم نباید معمولی نگاه کرد.

وی همدلی تمام مسؤلان را راهکار اساسی حل معضل آب دانست  و اظهارکرد: مشکل دریاچه ارومیه با وحدت مسؤلان حل شد اما درباره زاینده رود صدای واحدی به گوش نمی رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: استانداردی که برای فضای سبز کلانشهرها تعیین شده، ۴۹ مترمربع است اما در حال حاضر این سرانه فقط ۲۵ مترمربع است و جالبتر اینکه سرانه تفرجگاهی فضای سبز که باید ۸ متر باشد ۳.۲ است و ما تا تامین سرانه استاندارد راه زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان ۵۳۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که فقط ۳۶۶۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است اما شهرداری سالانه ۲.۵ میلیارد تومان کمک می کند تا فضای سبز آنها حفظ شود.

مصور خاظرنشان کرد: شهرداری اصفهان امسال ۶۰ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می کند.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات شهری اصفهان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال انجام است، افزود: امسال خدمات شهری شهرداری اصفهان ۶۶۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری را هزینه می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه قرار بود بنا به قول استاندار اصفهان، مدیریت بحران شهر اصفهان به شهرداری واگذار شود، اظهارکرد: متأسفانه این وعده در حد حرف باقی مانده است در حالی که در شهر تهران، مدیریت بحران در اختیار شهرداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحران فقط زلزله و آتش سوزی نیست و شهر اصفهان را ساختمان های پر خطر و خطر فرونشست زمین تهدید می کند، گفت: در حالی که ناجوانمردانه در ارتباط با فرونشست زمین عده ای شهرداری را مقصر می دانند، این بحران برای شهرداری ضایعات زیادی در بر داشه است و مهمتر از آن مردم هستند که باید در جریان این مخاطرات قرار گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مدیریت پسماند شهر اصفهان گفت: برای نظافت شهر اصفهان روزانه ۲۰۲ میلیون و سالانه ۷۴ میلیارد تومان برای آن هزینه می شود.

مصور افزود: روزانه ۱۲۰ تن مواد قابل بازیافت از شهر اصفهان جمع آوری می شود و این عدد در گذشته ۹۰ تن بوده است زیرا این مواد در شبکه های غیر مجاز جمع آوری می شده است اما با اصلاح این رویه خواستار این بودیم تا پسماند مستقیم به کارخانه های بازیافت برود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پسماندهای شهر اصفهان گفت: برای استفاده بهینه از پسماندها با کارخانه مپنا قرار دادی بستیم تا کارخانه هاضم را در شهر اصفهان تاسیس کنند.

وی افزود: این کار باعث می شود تا ۶۰۰ تن از این زباله ها در این کارخانه بازیافت شوند و ۲۵۰ تن دیگر در کارخانه سیمان استفاده می شود. همچنین قرار است باقیمانده این پسماند به گازوئیل تبدیل شود که با ادامه این روند هیچ پسماندی در شهر اصفهان وجود نخواهد داشت.

مصور با اشاره به سرویس های بهداشتی شهر اصفهان گفت: یکی از عوامل نارضایتی توریسم ها نبود سرویس های مناسب در شهر بود و با تصویب طرح جامعی قرار است این موضوع بر اساس اولویت مکان های تاریخی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به ساخت شهرک طلا که قرار بود در سال ۹۴ اجرایی شود گفت: استانداری اعلام کرد شهرداری بر اساس قوانین باید از فعالیت کارگاه های طلا سازی که گازهای سمی به هوا وارد می کنند جلوگیری کند و شهرداری هم به این کار اهتمام ورزید.

مصور ادامه داد: در جلسه ای دیگر با استانداری قرار شد شرکت شهرک های صنعتی، شهرکی برای این موضوع جانمایی کند و شرکت شهرک علویجه را پیشنهاد داد.

وی افزود: از طرفی واحدهای صنفی طلاساز هم اعلام کرده اند شهرک علویجه بسیار دور است و متاسفانه تا به امروز این کارگاه های آلاینده زا در شهر فعال هستند و هیچ مکان دیگری جانمایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.