زنجان- استاندار زنجان به حفظ ارزش‌های تاریخی در بازار بزرگ زنجان تأکید کرد و گفت: بازار زنجان ساماندهی می‌شود.

بافت بازار زنجان تغییرناپذیر است/ بازار زنجان ساماندهی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  اسدالله درویش‌امیری ظهر دوشنبه در بازدید از بازار و دیدار با بازاریان اظهار داشت: از دیدن وضعیت بازار زنجان بسیار متاثر شدم و باید بدانیم که صدها نسل باید از این بازار استفاده کنند.

وی در مورد انجام برخی کارهای عمرانی در بازار عنوان کرد: باید بپذیریم بافت بازار زنجان تغییرناپذیر است و مساجد و سراهای بازار باید حفظ شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی سخت‌گیری‌های سازمان میراث فرهنگی به دلیل دوام و پایداری این مکان تاریخی است، گفت: ایزوگامی که برای سقف بازار نصب می‌شود به دلیل داشتن مواد نفتی عمر ساختمان را کاهش می‌دهد و نباید برای سقف‌های خشتی از آن استفاده شود.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه بازار زنجان در سال  1298 قمری ساخته شده عنوان کرد: درست است که  بازار محل کسب و کار بازاریان است اما برای مردم یک مجموعه فرهنگی و تاریخی است که باید حفظ شود.

وی بازار وکیل کرمان را از جمله بازارهایی برشمرد که کارهای عمرانی آن با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی به خوبی انجام شده و تاکید کرد: از تجربه عملی عوامل ترمیم این بازار در مجموعه کارهای انجام شده مثل ترمیم و بازسازی کابل برق‌ها باید استفاده کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در مرمت بازار ابراز کرد: باید با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و بازاریان ترمیم بازار انجام شود.

وی وجود سراها در بازار زنجان را از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه تاریخی عنوان کرد و افزود: کمتر بازاری در ایران این ویژگی را دارد.

درویش‌امیری از وضعیت نامناسب نظافت و سد معبر در بازار انتقاد کرد و گفت: این وضعیت در شان یک مجموعه تاریخی نیست و باید برای جمع‌آوری زباله‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی بر ادامه ایجاد کانال و انتقال تاسیسات به کانال تاکید کرد و گفت: وضع بی‌سر و سامان برق سقف بازار سامان‌دهی می‌شود.

استاندار زنجان در مورد طرح سبزه میدان به کاهش واحدهای تجاری آن اشاره کرد و گفت: مغازه‌های موجود در این طرح باید بر اساس بافت مکان محصول مرتبط مثل صنایع دستی را عرضه کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.