بهشهر- عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی، گفت: طرح ممنوعیت واردات برنج تا پایان برداشت محصول اجرایی می‌شود.

طرح ممنوعیت واردات برنج اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  دفتر نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، علی محمد شاعری اظهار داشت: منطقه آزاد نباید براساس ملاحظات و توپ در زمین نمایندگان انداختن باشد.

وی بیان داشت: اگر قرار است دولت دوازدهم کار اساسی برای مازندران انجام دهد باید در بخش اخذ مجوز برای منطقه آزاد شدن و اشتغال و رونق آن تلاش کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرجع رسمی تصمیم‌گیری برای منطقه آزاد شدن مازندران دببرخانه منطقه آزاد کشور و استانداری مازندران است و باید براساس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها تصمیم‌گیری شود، افزود: منطقه آزاد باید با مشاوره فنی باشد نه نگاه یک نماینده، بلکه باید شاخص‌های فنی مدنظر باشد.

وی با اشاره به ممنوعیت یکماهه واردات برنج یادآور شد: کشور ما سالانه دارای دو میلیون و 300 هزار تن برنج است که مصرف 9 ماه کشور را تامین می‌کند و اگر هر فرد 10 گرم کمتر مصرف کند به سرانه قابل قبول می رسیم و بی نیاز می‌شویم.

وی ادامه داد: تنفس جنگل از برنامه‌های مهم و اساسی بود که در این مجلس به تصویب رساندیم که مطالبه اصلی ما بود و اگر این طرح اجرایی نمی شد تا 20سال آینده جنگلی نبود.

شاعری با اشاره به کاهش ذخایر دریای خزر گفت: ذخایر دریای خزر به شدت رو به کاهش است و روزی 400 تن صادرات خاویار داشتیم و اکنون به یک تن نمی رسد و ماهیان خاویاری مازندران منقرض شدند.

وی با اشاره به آبگیری سد گلورد افزود: آبگیری سد گلورد از نیازهای مهم منطقه بود که عملی شد و اکنون تلاش داریم تا با آبگیری کامل این سد، آبرسانی به شبکه‌های پایبن دستی و انتقال آب اجرایی شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نیاز شرق مازندران به فاضلاب شهری خاطر نشان کرد: برای این طرح برنامه ریزی‌های لازم انجام و با تخصیص اعتبارات اجرایی می‌شود.

شاعری گفت: تلاش داریم تا مسیر بندرآمیراباد تا پایان سال به اتمام برسد و چهاربانده کردن حسین آباد به طوسکلا در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در بخش صنعت هزارهکتار زمین اخذ شد که در مراحل نهایی تملک هستیم و با اجرایی شدن آن شاهد شکوفایی در بخش اشتغال هستیم.

شاعری در مورد واردات برنج گفت: طرح ممنوعیت واردات برنج در زمان کاشت با قوت دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.