یزد- خدام آستان قدس رضوی برای برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید به دیار دارالعلم و دارالعباده سفر کرده‌اند و با پرچم مقدس علی بن موسی الرضا(ع) به دیدار بیماران، جانبازان و مردم مشتاق زیارت آقا می‌روند.

عطر حضور خادمان رضوی در دیار دارالعباده پیچید

به گزارش قدس آنلاین، این خدام در نخستین اقدام فرهنگی خود در قالب تیم شهید فتوحی به دیدار شهروند معلول یزدی رفتند که با حضور خادمان بارگاه رضوی، این شهروند معلول غرق در نور امید وشادی شد.

این خادمان بارگاه خورشید هشتم(ع) ضمن گفت وگو با والدین این شهروند از آن‌ها خواستند تا جمله‌ای را خطاب به امام رضا(ع) بگویند که پدر و مادر با بیان اینکه هشت سال است به دلیل بیماری فرزندشان نتوانسته‌اند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند؛ از نمایندگان امام مهربانی‌ها خواستند تا برای شفای فرزندشان دعا کنند.

خدام امام مهربان، پرچم متبرک بارگاه امام هشتم را روی بدن این عزیز معلول انداختند و برای شفای وی، حمد شفا خواندند. قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و توزیع نمک متبرک از برنامه‌های دیگر این خدام بود.

برخی ازهمسایگان این خانواده نیز برای دیدار با خدام در منزل این معلول حضور یافتند و از پرچم حرم رضوی تبرّک جستند؛ همچنین به درخواست یکی از همسایگان، خادمان امام رضا(ع) در منزل یکی دیگر از بیماران آن محل حضور یافتند.

دیدار خدام با خانواده شهید عملیات کربلای ۸

دیگر برنامه خدام، دیدار با خانواده شهید محمدصادق مداح‌زاده بود. در این دیدار صمیمی جمعی از خدام، خانواده شهید، مسئول کمیته اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید و حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد حضور داشتند و خانواده شهید مداح‌زاده با اهدای گل به خدام و تیم همراه از سفیران امام هشتم استقبال کردند. خادمان امام رضا(ع) با حضور در منزل پدر شهید به خانواده این شهید بزرگوار ابراز ارادت کردند.

روحانی کاروان خدام پس از عرض ادب به مقام شامخ شهید مداح‌زاده، صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کرد و بعد از آن ضمن بیان خاطره‌ای از جایگاه شهدا نزد حضرت اباعبدالله(ع) سخن گفت و سپس خدام، همراه با حاضران در جلسه شب زیارتی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سلامی را به ساحت نورانی سیدالشهدا تقدیم کردند.

برادر شهید نیز در این دیدار پس از عرض ادب به آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و خوشامدگویی به خادمان ایشان به بیان برخی خصوصیات بارز شهید و خاطراتی از شهید مداح‌زاده پرداخت.

در ادامه از پرچم معطر بارگاه خورشید هشتم(ع) رونمایی شد و خانواده معظم شهید محمدصادق مداح‌زاده از پرچم پرنور امام مهربانی‌ها تبرک جستند.

محمدصادق مداح‌زاده در تاریخ هجدهم فروردین سال ۶۸ در عملیات کربلای ۸ به درجه رفیع شهادت نایل شده است.

گلزار شهدای نعیم‌آباد مملو از عطر حرم مطهر رضوی

خادمان حرم مطهر رضوی همچنین با استقبال کم‌نظیر و باشکوه مردم محله نعیم‌آباد وارد گلزار شهدای این محله شدند و آنجا را مملو از عطر حرم معطر رضوی کردند.

خدام‌الرضا پس از حضور در حسینیه در سخنان کوتاهی از مردم به خاطر این استقبال کم‌نظیر و باشکوه قدردانی کردند. در این مراسم حجت‌الاسلام حیدری، دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گفت: امسال بیش از ۲۰۰ برنامه در ۹ روزی که خدام در استان یزد حضور دارند، برگزار خواهد شد.

در ادامه جوکار، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهمین جشنواره زیر سایه خورشید پرداخت.

قرائت صلوات خاصه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با نوای دلنشین یکی از خدام حرم مطهر، توزیع تبرّکی‌های حرم و انجام مراسم پرچم‌گردانی، از دیگر برنامه‌های خدّام در این دیدار مردمی بود.

گفتنی است، مردم شهیدپرور نعیم‌آباد با تقدیم هدایایی از جمله هدایای نقدی، خواستار اهدای آن به آستان قدس رضوی شدند؛ همچنین دو تابلو از طرف آستان قدس رضوی به حسینیه و پایگاه نعیم‌آباد اهدا شد. محله نعیم‌آباد بیشترین آمار شهدا را در بین محلات شهرستان یزد دارد.

گردشگران خارجی شاهد خادمان امام رضا(ع)

شهدای گمنام امیرچخماق هم میزبان خادمان امام مهربانی‌ها بودند. در این دیدار سرهنگ دهقان، فرمانده ناحیه یک ثارالله، جمعی دیگر از مسئولان و پاسداران انقلاب اسلامی، مردم و گردشگران خارجی نیز حضور داشتند. گروهی از نوجوانان هم با دسته‌های گل و چفیه از خدام استقبال کردند. خدام سپس بر سر مزار شهدای مدفون در میدان شهدا حضور یافتند و مزار شهدا را با گلاب شست و شو دادند و معطر کردند.

در بخشی از این برنامه، جمعی از ورزشکاران باستانی به اجرای برنامه پرداختند و سپس یکی از خدام، اشعاری را در مدح امیرالمؤمنین(ع) خواند.

اهدای گل به شماری از گردشگران حاضر در مراسم و قاب منقش به حرم امام رضا(ع) و نبات تبرّکی به مرشد و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط یکی از خادمان نیز حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم بخشید.

روایت یک رؤیای صادق

خدام بارگاه رضوی، دردهمین جشنواره زیرسایه خورشید، با استقبال باشکوه مردم روستای تونک، اعضای شورای روستا و دهیار این منطقه و در میان سلام و صلوات و دسته‌های گل وارد این روستا شدند.

در این دیدارِ مردمی، نوای صلوات خاصّه دل‌های محبان حضرت رضا(ع) را روانه صحن و سرای این امام همام کرد. در ادامه یکی از خدام طی سخنان کوتاهی، ضمن بیان اینکه حضرت رضا(ع) دست دوستان خود را رها نمی‌کند، به این داستان اشاره کرد که: «آیت‌الله حائری بسیار مقیّد بودند به زیارت مشهد بروند. ایشان در عمر خود ۸۳ بار به مشهد مشرف شدند. پس از فوت، ایشان را در عالم رؤیا دیدند و سؤال کردند چه خبر؟ آیت‌الله حائری گفت هنگامی که وارد قبر شدم، دو ملک برای سؤال نزدم آمدند که بسیار ترسیدم، ناگهان آقایی به سمتم آمد و آن دو ملک دور شدند. سؤال کردم‌ شما کیستید که با آمدنتان، آن دو ملک رفتند؟ فرمودند، حائری ۸۳ مرتب پیش ما آمدی، ۸۲ مرتبه دیگر به دیدار تو می‌آیم. »

وی داشتن معرفت را یکی از شرایط زیارت امام رضا(ع) برشمرد و گفت: امام رضا(ع) به شاگردانشان فرمودند: «به شیعیان ما بگویید اگر شما هم به آنچه ما عمل کردیم، عمل کنید، رستگار می‌شوید. بنابراین اگر زائر به این سطح از معرفت برسد، حتماً حضرت سلام‌های او را از راه دورهم پاسخ می‌دهد و مورد توجه امام قرار خواهد گرفت. »

اهدای نمک تبرّکی و پرچم‌گردانی توسط خدّام و قدردانی دهیار روستا از حضور خدّام، از دیگر برنامه‌های این دیدار مردمی بود.

برگزاری یادواره شهدای خاتم با حضور خدام آستان قدس رضوی

شهرستان شهیدپرور خاتم نیز همزمان با برگزاری یادواره شهدای این دهستان، میزبان گروهی از خادمان امام هشتم بود.

چند تن از خدام امام علی بن موسی الرضا(ع) با استقبال مسئولان و مردم ولایتمدار دهستان قره‌چاهی وارد گلزار شهدای این دهستان شدند.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای قره‌چاهی، قرائت صلوات خاصه و ذکر توسل به امام هشتم آغازگر حضور خدام در این یادواره بود. در ادامه، یکی از خدام طی سخنان کوتاهی به معرفی جشن‌های زیر سایه خورشید پرداخت.

 وی اظهار داشت: ملائک، خادم حضرت رضا(ع) هستند و ما افتخار خادمی نوکران و زائران حضرت را داریم.

اهدای نبات تبرکی به حضار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای این دهستان از دیگر برنامه‌های حضور خدام در دهستان قره‌چاهی بود.

افتتاحیه المپیاد ورزشی بسیج

المپیاد ورزشی بسیج و محلات با حضور خادمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در ورزشگاه شهید نصیری یزد افتتاح شد. خادمان ثامن الائمه(ع) در افتتاحیه المپیاد ورزش بسیج در ورزشگاه شهید نصیری یزد حضور یافتند و این مراسم را با نام و یاد امام مهربانی‌ها حال و هوای دیگری بخشیدند.

در این مراسم که استاندار، شهردار، فرماندار، مسئول بسیج استان یزد و جمعی از ورزشکاران حضور داشتند؛ ورزشکاران در مقابل خادمان رژه ورزشی رفتند، سپس ورزشکاران رزمی بسیج به اجرای حرکات رزمی پرداختند.

در ادامه، خدام بر سکوی مراسم حاضر شدند و مورد استقبال رسمی استاندار و دیگر مسئولان قرار گرفتند و این المپیاد با حضور خدام و انجام نورافشانی، رسماً افتتاح شد. استاندار یزد هم در این مراسم، ضمن تبریک دهه کرامت از برگزارکنندگان این برنامه و حضور خدام رضوی قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است، این المپیاد، پنجمین المپیاد ورزشی بسیج و محلات است که در ۲۶ رشته تیمی و انفرادی برای علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

قدردانی خادمان امام رئوف از تلاش‌های علمی یک مرکز دانش بنیان

خدام رضوی در ادامه سفر به استان یزد با حضور در مناطق مختلف استان و با حمل پرچم مقدس امام رئوف، دل‌های مشتاق زیارت را روانه مشهدالرضا کردند.

سفیران رضوی در جمع کارگران

سفیران علی‌ بن‌موسی‌الرضا(ع) در جمع کارگران کارخانه تولید پتوی لیلیان یزد حضور یافتند و کارگران زحمتکش این کارخانه با اشک شوق از خادمین امام رضا(ع) استقبال کرده و از پرچم سبز حرم تبرک جستند و از دست سفیران امام رضا(ع) تبرّکی دریافت کردند.

مدیر این کارخانه افزون بر اشتغال‌زایی، هر سال به مناسبت اربعین حسینی در زمینه کمک به فضای فرهنگی این همایش بزرگ، اقدام‌های قابل توجهی انجام می‌دهد.

قدردانی از مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه

خادمین حرم ثامن الحجج(ع) با حضور در مرکز ناباروری یزد ضمن دیدار با مسئولان این مرکز از زحمات پروفسور افلاطونیان مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه قدردانی کردند.

دکتر قاسمی یکی از پزشکان این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امام رضا(ع) ولینعمت ما ایرانیان است و مردم یزد ارادت خاصی به ایشان دارند. در این مرکز شمار زیادی از بیماران با عنایت امام رضا(ع) شفا گرفتند.

تجدید میثاق کاروان زیر سایه خورشید با سومین شهید محراب

خدّام دهمین کاروان زیرسایه خورشید در ادامه سفرخود به یزد با حضور در مسجد حظیره با مزار سومین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی را به پرچم منوّر رضوی متبرّک کردند و با این شهید والامقام تجدید میثاق کردند.

مرکز پیام اورژانس یزد، به عطر رضوی معطر شد

کاروان فرهنگی- تبلیغی زیر سایه خورشید در سومین روز حضور در یزد به ایستگاه مرکز پیام اورژانس رسید و با شاخه‌های گل مورد استقبال کارکنان این مرکز واقع شدند.

در این دیدار سرپرست مرکز ضمن خوشامدگویی به خدام امام رضا(ع) اظهار داشت: این مرکز دارای ۳۵۰ پرسنل بوده و ۵۰ مرکز را زیر نظر خود دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام امامی‌پور از خدام امام رضا(ع) خاطره‌ای از حضور خود در بیمارستان و شفا یافتن دو نفر از اهل سنت بیان کرد.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) به شیعیان و همه مردم عالم توجه دارند و ایشان در حدیثی می‌فرماید: بهترین شما روز قیامت نزد من کسی است که در خانواده خود بااخلاق باشد.

شمیم عطر حرم در قدمگاه امام رضا(ع)

خدّام کاروان زیر سایه خورشید در ادامه بازدید از روستاهای یزد وارد روستای دهشیر شدند و با حضور در قدمگاه امام رضا(ع)، این روستا را به عطر حرم رضوی معطّر کردند  و خدام در حالی که پرچم گنبد طلایی حضرت را به همراه داشتند، با استقبال پرشور مردم روستا و با چاووشی‌خوانی یکی از پیرغلامان ائمه(ع) روبه‌رو شدند.

قدمگاه شاه خراسان در روستای توران پشت از توابع شهرستان تفت نیز شاهد استقبال گرم مردم از کاروان خدام آستان قدس رضوی بود.

خادمین درگاه انیس‌النفوس، پس از زیارت قدمگاه رضوی به مسجد روستای توران پشت رفته و در جمع باصفا و معنوی مردم حاضر شدند.

در پایان خدام با حضور در منزل شهید امیرخانی، یاد و نام این شهید معظم را گرامی داشتند.

خادمان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در ادامه برنامه‌های خود در روستای چنارناز شهرستان خاتم، در جمع بانوان جهادگر این روستا حضور یافتند.

در این دیدار یکی از خدام ضمن تشکر و قدردانی از بانوان جهادگر، کار آن‌ها را ارزشمند برشمرد و گفت: خدمت به خلق خدا در روستا یک نوع خودسازی است.

اهدای قالی دستبافت به کاروان زیرسایه خورشید یزد

در ادامه سفرکاروان دهمین جشنواره زیرسایه خورشید، خانواده معلول جسمی روستای چنارناز خاتم، میزبان چند تن از نمایندگان امام هشتم(ع) بودند. عیادت و دلجویی خدام از این خانواده و ذکر توسل به محضر انیس النفوس، عطر شفابخش حرم رضوی را برای ایشان به ارمغان آورد و با زیارت از راه دور موجب دلگرمی حضار شد.

در پایان، خانواده این معلول به رسم تشکر و قدردانی از کاروان زیر سایه خورشید، قالی دستباف خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرد.

دیار نخل و آفتاب پذیرای خدام رضوی شد

خادمان امام رضا(ع) با حضور در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بافق، بیماران این بیمارستان را به عافیت یافتن از بیماری امیدوارتر کردند.

بیماران بستری در بیمارستان، پزشکان و سایر کارکنان این بیمارستان از حضور خادمان امام رئوف خوشحال شده و با آغوش پرمهر از خادمان استقبال کردند.

در این دیدار خادمان طبیب‌النفوس ضمن اهدای نبات و شکلات تبرکی به بیماران از آنان دلجویی و عیادت کردند و سپس بیماران و کارکنان از پرچم معطر و متبرّک امام مهربانی‌ها شفا و برکت جستند.

خدام رضوی دفتر شورای اسلامی و دهیاری اکرمیه را افتتاح کردند

در ادامه حضور معنوی کاروان جشنواره زیر سایه خورشید یزد، ساختمان جدید شورای اسلامی و دهیاری اکرمیه با حضور خادمان حرم رضوی و نماینده شورای شهر اکرمیه افتتاح شد.

یکی از خدام رضوی در مراسم افتتاحیه  این دفتر اظهار داشت: کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، باید کم‌خرج و پرفایده باشند.

استقبال مردم هرات از کاروان حامل پرچم مقدس رضوی

مردم ولایتمدار شهرستان هرات هم  با تجمع در میدان جمهوری این شهرستان با سلام و صلوات و تقدیم شاخه‌های گل، از کاروان خدام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) استقبال کردند.

در ادامه با رونمایی از پرچم نورانی گنبد مطهر و قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، حضار به زیارت هشتمین ستاره سپهر ولایت از راه دور نائل شدند.

افتتاح کانون خادمیاران مسجد جامع و دفتر نمایندگی آستان قدس هرات

خادمان امام رضا(ع) با حضور در مسجد جامع هراتِ شهرستان خاتم، کانون خادمیاران این مسجد را افتتاح کردند.

 در این مراسم حجت‌الاسلام نورالدینی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هرات گفت: خادم امام رضا(ع) بودن فقط جاروکردن صحن انقلاب نیست، بلکه هرکسی در شهر خودش، اگر به نیت خدمت به حضرت، کمکی کند، خادم‌الرضاست.

وی هدف از اجرای طرح خادمیاری را کمک‌رسانی به مردم روستاهای محروم و نشر فرهنگ رضوی برشمرد و گفت: این طرح شامل برنامه‌هایی از جمله: آموزش، درمان، مشاوره و... خواهد بود.

خادمان امام رضا(ع) در جریان دهمین جشنواره زیر سایه خورشید، با حضور در دفتر امام جمعه هرات، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان هرات را افتتاح کردند.

امامزاده قل‌هواللّهی یزد میزبان خدام رضوی

خادمان امام رئوف در دهمین جشنواره زیر سایه خورشید یزد، به زیارت امامزاده قل‌هواللّهی رفتند و با استقبال پرشور جمع زیادی از بانوان یزدی روبه رو شدند.

وی با اینکه شعار جشنواره امسال «به تو اقتدا می‌کنم» است، هدف امسال این جشنواره را توجه بیشتر به محرومان و مستضعفان دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.