فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: ۸ محیط بان در بند این سازمان با کمک و حمایت‌های سازمان محیط زیست آزاد شده‌اند و طرح‌ها و حمایت‌های قانونی دیگری از محیط بانان کشور در دست اقدام است.

آزادی ۸ محیط‌بان در بند/ تدوین و تصویب نظام آموزشی یگان حفاظت محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا خیلدار امروز در دیدار با آیت‌الله ابراهیم امینی، با اشاره به تصویب برخی لوایح در زمینه محیط بانی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا جایگاه محیط بانان در کشور ارتقا بیشتری پیدا کند.

وی از تدوین و تصویب نظام آموزشی یگان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: در این نظام آموزشی محیط‌بانان در شش دوره آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد تا برای اجرای دستورالعمل‌های محیط بانی تخصص‌های لازم را پیدا کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: این افراد بعد از گذراندن دوره عالی فرمانده خواهند شد و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست منطقه‌ای نیز باید این دوره‌ها را سپری کنند تا بتوانند در مقابل چالش‌های زیست‌محیطی کاملاً آماده و درصحنه باشند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان در مناطق مجوزهای لازم  برای حمل و به‌کارگیری سلاح را فراگرفته‌اند، تأکید کرد: با ادامه این روند و حمایت‌های قانونی از محیط بانان امیدواریم تهدیدات موجود در این عرصه کاهش پیدا کند.

خیلدار درجه‌داری را یکی کارهای مهم در ارتقای سطح کیفی محیط بانان دانست و گفت: یا این سیستم محیط بانان دارای چارت سازمانی می‌شوند و بر‌اساس توانایی و تخصص خود در سازمان جایگاه بالاتری دریافت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور خاطرنشان کرد: ساختار محیط‌زیستی کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده و دستورالعمل‌های آن نیز صادرشده است که با اجرای آن‌ها وضعیت محیط زیستی و محیط بانان کشور بهبود بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به حمایت‌های قانونی از محیط بانان در جهت حفاظت از محیط زیست ادامه داد: ۸ محیط بانان در بند این سازمان با کمک و حمایت‌های سازمان حفاظت از محیط زیست کشور آزادشده‌اند و طرح‌ها و حمایت‌های قانونی دیگری نیز از محیط بانان کشور در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.