بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می گوید خدا را شکر که جیب نماینده AFC را نزدیم.

خدا را شکر جیب نماینده AFC را نزدیم!

به گزارش قدس آنلاین، خداداد عزیزی در مصاحبه ای به سندسازی ها ودروغهای سازمان لیگ در قبال کنفدراسیون فوتبال آسیا به نکات جالبی اشاره کرده است.

بازی هفته اول لیگ را تماشا کردید؟
بازی پرسپولیس را ندیدم ولی متوجه شدم به پیروزی رسیده است. این تیم اسکلت فصل قبل را حفظ کرده و امسال هم از مدعیان اصلی لیگ خواهد بود. بازی سپاهان و سایپا و همچنین دیدار صنعت نفت و استقلال را هم دیدم که به نظرم صنعت نفت تیم بسیار خوبی دارد و می‌تواند سهمیه آسیا بگیرد.

باخت استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این شکست نمی‌تواند ملاک باشد و تا هفته پنجم نمی‌توان از یک تیم ناامید شد. خط حمله صنعت نفت آن هم در آبادان هر تیمی را تسلیم می‌کند. جاسم کرار اگر کنترل شود، یک مهره کاردربیار است. محمد شادکام با تکنیک و سرعت خودش جناح چپ استقلال را به هم ریخته بود. جهانبخش در سمت راست مهمان تحرک خوبی داشت. شیمبا هم نیازی به تعریف ندارد؛ هم فوتبالیست است و هم فوتبال ایران را می‌شناسد.

مشکل استقلال را در چه دیدید که بخواهید به دوست‌تان منصوریان کمک فکری بدهید؟
کاوه رضایی فوروارد ششدانگی بود که رفت و استقلال در خط حمله زهر فصل قبل را نخواهد داشت. شهباززاده و قربانی خوب هستند ولی با رضایی تفاوت دارند. استقلال مهره‌های خوب نه 4، 5 تا بلکه تعداد زیادی دارد که ارنج کردنش برای مربی سخت است. در کار تیمی هم باید از جلو شروع کنند مثل صنعت نفت که از خط حمله دفاع می‌کرد و فشاری به دروازه‌شان وارد نشد اما استقلال در همین مسابقه چند مرتبه به حریف فرصت داد دروازه‌اش را تهدید کند. منتظری با استفاده از تجربه‌اش باید به خط دفاع سر و سامان بدهد. داریوش شجاعیان هم یک وینگر تکنیکی و با سرعت است که جلوی خود ما بازی کرد و حیف است از او در پست دیگری استفاده کنند.

پرسپولیسی‌ها خیلی امیدوارند این فصل هم قهرمان شوند ولی جوان‌های پر شر و شوری دارند.
حال و هوای جوانی همین است. در پرسپولیس یکی، دو مهره کاردربیار هستند مثل مهدی طارمی که حتی اگر سرحال هم نباشد، در یک صحنه بازی را به نفع تیمش درمی‌آورد.

حالا که بحث تعریف از او شد، آیا حق داشته شب قبل از بازی در کار تبلیغاتی باشگاه شرکت نکند؟
نه! بازیکن تحت اختیار باشگاه است. همان‌طور که دستمزدش را می‌خواهد، باید بداند باشگاه باید از اسپانسر پول بگیرد تا به او بدهد. خود من زمانی که در کلن بودم، هفته‌ای 2، 3 ساعت باید کنار زمین می‌نشستم روی عکس‌هایی که از قبل چاپ شده بود، امضا می‌زدم و با مردم عکس می‌گرفتم. خسته و کلافه هم می‌شدم ولی فوتبال حرفه‌ای همین است. البته فوتبال ما حرفه‌ای نیست. (خنده)

قرار است بشود؟
مثل حق پخش که ۲۰ سال است می‌خواهند بگیرند.

اتفاقاً تاج گفته در چند ماه آینده این کار را عملیاتی می‌کند؟
زورش نمی‌رسد و این تلاش‌ها بیهوده است. آخرش صدا و سیما فوتبال پخش نمی‌کند، اتفاقی می‌افتد؟ مثلاً ربنای شجریان را پخش نمی‌کند و خیلی‌ها هم ناراحتند. خب چه شد؟
فوتبال پخش نشود اسپانسر هم پول باشگاه را نمی‌دهد و شرایط فوتبال و تیم‌ها بدتر از این هم می‌شود.

نماینده AFC به زودی به ایران می‌آید تا شرایط باشگاه‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان را بسنجد. احتمال دارد باشگاهی از شرکت در این مسابقات محروم شود؟
نه! ما در هر چیزی بی‌هنر باشیم، در یکسری کارها پر از استعداد ناب هستیم. (خنده) چند سال قبل آقای سوزوکی نماینده ژاپنی AFC آمد ایران. من سرمربی ابومسلم بودم. او را آوردند زمین تختی را در سعدآباد به اسم زمین تمرین اختصاصی ابومسلم نشانش دادند. سپس استادیوم ثامن را به اسم ورزشگاه اختصاصی ابومسلم نشانس دادند. اگر احتیاج بود یک هتل بزرگ هم نشانش می‌دادند و می‌گفتند این هم خوابگاه ابومسلم است. آنها دروغ نمی‌گویند و تصورشان در مورد سایرین همین است. وقتی رفت گفتم خدا را شکر حداقل جیب او را نزدیم وگرنه همه چی تابلو می‌شد. در ایران فقط 4 تیم گسترش فولاد، فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب‌آهن حداقل‌ها را برای شرکت در لیگ قهرمانان دارند که داشتن زمین اختصاصی است البته این وسط ورزشگاه نقش جهان را برای سپاهان می‌دانم وگرنه اگر نباشد، این تیم هم حرفه‌ای نیست.

در دعوای فدراسیون و منصوریان در خصوص ۳ بازیکن دعوت شده به تیم امید، حق با کدام طرف است.
زمانی که منصوریان مربی امیدها بود، به او بازیکن ندادند اما هیچ باشگاهی محروم نشد، چطور به او رسید این اتفاقات افتاد. مسلماً همه باشگاه‌ها باید مسائل ملی را در اولویت قرار دهند اما در حقیقت این‌چنین نیست. 2 ماه قبل هم بازیکنش را داد تیم جوانان و جلوی العین 6 گل خورد، یک تشکر یا عذرخواهی شد؟

علی کریمی گفته قرارداد ۱۰۰میلیونی بازیکن نفت شده ۱۰۰هزار تومان.
در فوتبال ما همه چیز امکان دارد، بارها قرارداد ۱۰۰میلیونی بازیکن شده ۵۰۰میلیون تا ۴۰۰ تایش را مدیر و مربی و دلال بخورند، حالا کم شده است.

درخشان هم گفته مایل است علی کریمی دستیارش شود.
حمید درخشان فوتبالی و پیشکسوت است و در این خصوص صحبت نمی‌کنم اما علی کریمی از چهره‌های ممتاز فوتبال ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.