زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر جوانان باید جلب توجه افکار محلی و منطقه ای باشد و برنامه این بخش به گونه ای باشد که جوانان صدای دولت را بشنوند.

هنر جوانان باید جلب توجه افکار محلی و منطقه ای باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی امروز در مراسم تکریم و معارفه مشاور جوان استاندار اظهار داشت: انتخاب مشاور جوان پیام می دهد که جوان ساکن در دورترین نقطه استان سیستان و بلوچستان از مورتان و کشتگان و یا روستاهای هیرمند ، شایستگی و توانایی برای اوج گیری برخوردارند بنابراین دید در استان به وسعت همه نقاط شهری و روستایی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: جوانان این استان با تکیه برای اراده خویش و بودن بر موضع عشق برای ساختن و امید به کسب موقعیت در مسیر قامت پیدا کردن، تلاش می کنند و این را باید همه مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: مشاوران جوان برای حضور در روستاها باید برنامه ریزی داشته باشید چرا که توجه ما صرفا به جامعه شهری و منوط به این قشر نیست و فعالیت مشاورین جوان صرفا نباید به حوزه شهری محدود شود ، هاشمی ادامه داد : خیلی ها به دنبال این هستند که به هر بهانه ای جوانان را جذب کنند، زیرا یک جوان خوب، قفل بدی ها و کلید خوبی است و یک جوان بد ،قفل نیکی ها و کلید بدی هاست،لذا کلید تمام خوبی ها باید دستتان باشد .

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : جوان را نباید تنها به انتقاد سوق داد ،جوان باید ایده بردار ، خلاق و رشید باشد بطوریکه حضورش را آنچنان لمس کنند که لحظه ای آرام ننشیند و دیگران در مسیر دانایی و دانش او کسب تجربه نمایند .

وی افزود : جوانان در موضع کاری خود نیز از شهامت ، جرات و قدرت ریسک برخوردار باشند که اگر بر مافوق خود ایرادی دید با او از موضع خیرخواهی به گونه ای سخن به میان آورد که نشان از نقد و آیینه بودن باشد چرا که نقد و آیینه بودن نشان از دوستی است . استاندار خاطر نشان کرد : رویکرد امروز ما به جامعه جوان باید جریان سازی باشد زیرا قابلیت جوانان ما به مرحله ای از رشد رسیده است که می توانند جریان ایجاد کنند .

وی اضافه کرد : مصوبه شورای عالی اداری کشور در خصوص کاهش سن مدیریت و در اختیار قرار دادن ۳۰ درصد از پست ها به بانوان ،نشانه همین جریان سازی ، حضور و مطالبه گری جوانان و بانوان است.

استاندار گفت : این موضوع نشان می دهد که انسانیت انسان بدون تبعیض جنسیتی و با تمام قابلیت ها و شایستگی هایش در مسیر اهداف و میل به بودن هدف گذاری شده است و کسی قدرت این را نخواهد داشت که بین انسانها مرز بندی ایجاد کند .

هاشمی بیان کرد: رویکردم به حوزه جوانان مشارکت جدی، نقد و انتقاد پذیری و تاکید بر قانون گرایی و عدالت اجتماعی است و بطور جد به این موارد اعتقاد دارم و جهت گیری های کلان امروز ما، نوع تعاملات ، رفتار و اندیشه هایمان نیز باید بر پایه این چهار محور باشد و بر پایه این هم اندیشی و گفتگوها را به پیش ببریم .

وی خطاب به جوانان تأکید کرد : تهاجمی رفتار نکنید چرا که تهاجم موجب گسست می شود و از طرفی اخلاق و ارتباط در جذب افراد به سمت خویش بسیار موثر است .

نماینده عالی دولت در استان افزود : تریبون بدست گرفتن و افزایش مطالبه گری با ایمان براینکه اعتبارات محدود است چه معنایی می تواند داشته باشد جز اینکه بر روح حاکم بر کشور خدشه وارد کند .

وی اضافه کرد : مهارت عده ای فقط تریبون به دست گرفتن و فریاد زدن است و نقش مطالبه گری را فقط برای داشتن حاشیه امن پیشه کردند ،لذا بین کسی که مسئول است و کسی که سیاسی و نقش اپوزیسیون را دارد ،فرق است .

هاشمی اذعان داشت : باید به مرحله ای برسیم که درد دولت، درد من و درد من ،درد دولت باشد و این معرفت عمومی اگر حاصل شود در تنظیم رفتارها بسیار موثر خواهد بود و در غیر اینصورت عدم توسعه را بدنبال خواهد داشت .

استاندار تصریح کرد : در سفری که به سیستان داشتم در نشست با ائمه جمعه پنج شهر منطقه سیستان ، سوال کردم وظیفه شما در برابر مردم چیست؟ آیا تاکنون موفق شدید یک سرمایه گذار بومی را که در شمال و مرکز کشور سرمایه گذاری می کند ،به منطقه خودش جذب نمایید .

وی ادامه داد : شما مسئول در حوزه جریان سازی در مردم هستید ،همه بار ملت بر دوش دولت نیست ، دولتی که با رای اکثریت برگزیده شده است به این آسانی برتابیده نمی شود.

وی خطاب به جوانان استان گفت : جوانان باید مطالبه گری را در حوزه قدرت ببرند و صرفا محدود به دولت نباشد ،زیرا هیچکس مصون از نقد و پاسخگویی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در استان رویکردهای را نهادینه کردیم که اکنون جواب داده است ، افزود : رویکرد دولت به حوزه بانوان سبب شد که ۴۲۱ نفر زن سیستان و بلوچستانی به شورای دوره پنحم راه یابند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.