فاز نخست پروژه های دولت الکترونیک و دولت همراه (موبایل) فردا با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات به بهره برداری می رسد.

فاز نخست دولت الکترونیک و دولت موبایل فردا بهره برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بهره برداری از فاز نخست پروژه های خدمات الکترونیک و خدمات همراه دستگاههای اجرایی صبح فردا سه شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

این پروژه یکی از نخستین پروژه های تعریف شده در وزارت ارتباطات دولت یازدهم بود که در واپسین روزهای عمر دولت یازدهم قرار است فاز نخست آن به بهره برداری برسد.

روز گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به مهر گفته بود که تا پایان دولت یازدهم، فاز اول دولت الکترونیک را راه اندازی می کنیم و هم اکنون بیش از ۲۰۰ خدمت در دستگاههای اجرایی به صورت الکترونیک قابل ارائه به مردم است.

در این زمینه رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات  نیز گفته است:  فرآیند الکترونیک شدن خدمات رو به جلو و افزایشی است و چاره ای جز عبور از این مراحل نداریم و ارایه سرویس ازسطح وب به سطح تعاملی و فرم الکترونیک و بعد تراکنش و یکپارچه سازی و در انتها نیز به مرحله مشارکتی باید طی شود.

به گفته وی، مردم در این پروژه بسیاری از سرویس ها را با شفافیت دریافت می کنند و با این روش سلامت این حوزه ها تضمین شده است. واقعیت موضوع این است که دولت الکترونیک هیچ زمان به صورت کامل محقق نمی شود و همیشه به روز کردن فرآیند ها و تکامل آنها جود دارد مانند شبکه ملی اطلاعات که همیشه در حال تکامل است.

باقری اصل تصریح کرد: در دولت الکترونیک در آینده این انتظار ایجاد می شود که دیگر نیاز به طرح درخواست برای انجام امور نباشد و به طور مثال به صورت اتوماتیک وار، زمانی که بچه ای به دنیا می آید فقط با انتخاب یک اسم شناسنامه برای وی صادر شده و تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و در ۶ سالگی به صورت اتوماتیک در مدرسه ثبت نام شود و البته این کار شدنی است .

وی تاکید کرد : دولت هوشمند دولتی است که به جای مردم فکر کند و پیشنهاد دهد .   

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.