ساری- دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع)، پرمخاطب ترین جشنواره رضوی عصر یکشنبه با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد.

دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در ایستگاه پایانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس مرکز اسلامی امام رضا(ع) در بیرمنگهام انگلیس در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه علماء و مسئولین، ارتباط با جوانان و با زبان آنان صحبت کردن دانست و گفت: باید سیر و سلوک رضوی و کرامات امام رئوف را به جوانان معرفی کرد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: جشنواره نامه ای به امام رضا غنیمتی است تا دلدادگان، ارادت شان را به به امام مهربانی ها ابراز کنند.

 بروندی و کرامات امام رضا(ع)

همچنین سفیر بروندی در ایران گفت: درمانگاه تخصصی پوست توسط پزشک بشر دوست ایرانی و مازندرانی دکتر عمادی در بروندی تاسیس شد و نامش را امام رضا (ع) انتخاب کردیم.

دکتر پانسیون با اشاره به اینکه مسلمانان در کشورش کمتر از چهار درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، اضافه کرد: تمام قومیت ها و از همه ی ادیان برای درمان به درمانگاه امام رضا(ع) مراجعه می کنند و اکنون کل کشور بروندی می دانند از کرامات آن حضرت شناخت کاملی دارند.

سفیر بروندی در ادامه داد: جالب است بدانید از کشورهای همسایه نیز درخواست روادید داریم تا در درمانگاه امام رضا(ع) درمان شوند.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر جشنواره دوازدهم با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار اثر به جشنواره رسید، گفت: از این میان، هزار و ۵۰۰ دلنوشته از ۶۲ کشور جهان بود.

جاودانی با بیان اینکه ۵۰ اثر برتر از بین نامه های ارسالی انتخاب شدند، افزود: این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی و در دو رده سنی کودکان و نوجوانان و  بزرگسالان برگزار شد.

حضور خادمان رضوی در جشنواره

همچنین پرچم متبرک امام هشتم توسط گروهی از خادمین آستان قدس رضوی به اختتامیه جشنواره آورده شد و شور وصف ناپذیری در میان دلباختگان امام رئوف بوجود آمد و اشک در چشمان ارادتمندان آن حضرت موج زد.

جمعیت حاضر در این فضای روحانی که عطر بارگاه ملکوتی در آن به مشام می رسید، با خواندن زیارت حرم غریب طوس، ارادت خود را ابراز کردند.

تجلیل از ۵۰ برگزیده

در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمدیان رئیس مرکز امام رضا(ع) در بیرمنگهام انگلیس واز هاشمی جوان نخبه و دارنده مدال نقره المپیاد نجوم به خاطر برگزاری مراسم ازدواج بسیار ساده در حرم مطهر رضوی به احترام شهدای خان طومان، دکتر پانسیون رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در بروندی به عنوان مروج فرهنگ رضوی در خارج از مرزهای ایران اسلامی و دختر شهید بلباسی به عنوان شرکت کننده افتخاری تجلیل بعمل آمد.

قرائت تعدادی از نامه های برگزیده جشنواره توسط برگزیدگان خارجی و داخلی  و رونمایی از دانشنامه سه جلدی امام رضا (ع) و کتاب «نجوای دل» شامل نامه های منتخب جشنواره دوازدهم از دیگر برنامه های اختتامیه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.