دبیر علمی جشنواره شعر سراسری شعر بسیج گفت: ۵۶۴ شاعر آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند که بیش از ۲هزار اثر می‌شود.

ارسال بیش از ۲ هزار شعر به دبیرخانه شعر سراسری بسیج

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی مجاهدی امشب در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفتمین دوره شعر سراسری بسیج که در ستاد سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه شعر در انتقال مفاهیم اظهار داشت: شعر یک رسانه تأثیر گزار بوده که می‌تواند در خدمت جامعه قرار بگیرد.

وی بابیان تعریف جامعی از شعر آیینی افزود : هر شعری که به لحاظ محتوایی یکی از آموزه‌های اسلامی از قبیل احکام، احادیث و روایات را شامل شود در قلمرو شعر آیینی قرار می‌گیرد.

مجاهدی تفاوت شعر آیینی با  شعرهای متداول دیگر را موردتوجه قرار داد و گفت: آنچه که سبب تفاوت و ارزش شعر آیینی نسبت به اشعار دیگر نیز شود، محتوا و درون‌مایه آن است که آن را بسیار باارزش و مهم می‌کند.

دبیر علمی جشنواره سراسری شعر بسیج ادامه داد: شعر آیینی قلمرو بزرگی دارد که انواع شعر رضوی، علوی، پایداری، مقاومت و اشعار جهاد و اعتراض هرکدام یک قطعه از پازل بزرگ شعر آیینی را تشکیل می‌دهد.

مجاهدی بابیان رسالت شعر آیینی در روزگار فعلی تأکید کرد: تحریف و گزافه در روزگار ما بسیار شده است و رسالت مهم شعر آیینی اعتراض و رهایی جوامع اسلامی ازاین‌گونه انحرافات است.

وی خاطرنشان کرد : شعر آیینی شیعه به خون آغشته بوده و با جهاد و مقاومت عجین شده است که حاصل بیش از 11 قرن خفقان و در مضیقه قرار داشتن شیعه در طول تاریخ است.

دبیر علمی جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: رسالت نخست یک شاعر ولایی معرفت و شناخت صحیح سیره اهل‌بیت(ع) است و تا زمانی که این معرفت صحیح شکل نگیرد، شعر آیینی نمی‌تواند آن تأثیرگذاری خود را داشته باشد.

مجاهدی استقبال گسترده شاعران از هفتمین دوره شعر بسیج را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: 564 شاعر آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند که بیش از 2هزار  اثر می‌شود.

وی استقبال شاعران قمی از جشنواره را بی‌نظیر دانست و گفت: 77 شاعر قمی بیش از 250 شعر به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که نشان از ظرفیت بالای قم در زمینه شعر آیینی دارد.

مجاهدی با اشاره به محورهای جشنواره ابراز کرد: جشنواره در 5 محور اصلی شامل شعر کلاسیک، شعر نوجوان، شعر طنز  و شعر محاوره و ترانه برگزار می‌شود که بخش آخر برای نخستین بار در این جشنواره جا گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.