وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه طرح تغییر نظام اداره صندوق‌ها خبر داد و گفت:با تصویب و اجرای این طرح سیاست گذاری‌ها در اداره نظام صندوق‌ها از بنگاه داری به سمت بازدهی سرمایه سوق می‌یابد.

با فروش شستا فقط می‌توان حقوق۵ ماه بازنشستگان را پرداخت کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه طرح تغییر نظام اداره صندوق‌ها خبر داد و گفت:با تصویب و اجرای این طرح سیاست گذاری‌ها در اداره نظام صندوق‌ها از بنگاه داری به سمت بازدهی سرمایه سوق می‌یابد.

 دکتر علی ربیعی صبح دیروز و در جریان برگزاری اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشور با تاکید بر این که در حق صندوق‌ها جفا شده است، تصریح کرد: دولت‌ها در گذشته، شرکت هایی که در حال ورشکستگی بودند را بابت بدهی شان به صندوق‌ها واگذار می‌کردند و صندوق‌ها از روی ناچاری می‌پذیرفتند با این وجود بعضی‌ها الان به جای نقد آن سیاست‌ها از صندوق‌ها انتقاد می‌کنند که اصلاً منطقی نیست.

وی سهم شرکت‌های متعلق به صندوق‌ها در سرمایه گذاری اقتصادی کشور ۹ درصد خواند و گفت:با فروش کل شستا فقط می‌توان ۵ ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کرد یا پول فروش تمام شرکت‌های صندوق بازنشستگی کفاف یک ماه حقوق بازنشستگان این صندوق را می‌کند بنابر این حاضریم همه این شرکت‌ها را به دولت بدهیم و مطالبات خود را به صورت نقدی دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق‌ها از این پس نباید بابت مطالبات خود از دولت شرکت تحویل بگیرند، تصریح کرد:دریافت مطالبات از دولت باید در قالب سهام‌های غیر مدیریتی و اوراق انجام گیرد چون در این صورت می‌توانیم نقاط سرمایه گذاری را خود انتخاب کنیم و سود بیشتری ببریم.

وی از اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: با این رقم طی سه سال چهار میلیون تومان به هم بازنشستگان وام پرداخت می‌شود.

ربیعی سپس به بحث حقوق بازنشستگان پرداخت و گفت: اگرچه منابع مالی دولت محدود است اما تصمیم بر افزایش حقوق می‌باشد بر همین اساس برای سال ۹۶ حقوق برخی از رده‌های بازنشستگان کشوری حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است که من از این که نتوانستیم بیش از این رقم حقوق آن‌ها را افزایش دهیم معذرت می‌خواهم.

به گفته وی استراتژی افزایش پلکانی حقوق بازنشتگان همچنان در دستور کار دولت است.

ربیعی همچنین از تداوم فروش سهام شرکت‌های سودآور صندوق بازنشستگی کشور به بازنشستگان این صندوق خبر داد و گفت: می‌توانیم سهام شرکت هایی مثل پتروشیمی را به اعضای این صندوق بفروشیم.

وی در خصوص توزیع سبد کالا به محرومان جامعه گفت: این سیاست را ادامه می‌دهیم. در واقع مرحله نخست توزیع سبد انجام شد و سه مرحله دیگر نیز اجرا خواهد شد. ضمن این که مبارزه با سوء تغذیه به صورت خیلی تخصصی در کشور درحال اجراست.

ربیعی درباره میزان مستمری دهک‌های پائین جامعه در سال آینده نیز گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که برای افزایش این رقم نیاز به تامین منابع مالی آن داریم که برای این منظور باید با وزارت اقتصاد و دارایی چانه زنی کنیم.

وی از بازگشت هزار میلیارد تومان از اموال صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: در سال ۹۱ ـ ۹۲ به دلیل تحریم‌های فروش محصولات پتروشیمی قرار بود فردی با دور زدن تحریم‌ها ۱۲۰ میلیون دلار از این محصولات را فروخته و پولش را برگرداند اما برغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز ۳۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است. دو شب پیش شنیدم این آقا ملاقات‌هایی با برخی دارد از این رو اعلام می‌کنم که حواسشان باشد، افشاگری می‌کنم.

همچنین محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان این مراسم از متناسب نبودن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در قیاس با نرخ تورم طی ۸ سال دولت آباد گران سخن گفت و افزود: این مسئله به کاهش قدرت خرید بازنشستگان منجر شد که البته با اقدامات صورت گرفته طی چهار سال اخیر این موضوع کنترل شده اما تا اصلاح آن زمان زیادی نیاز است

به گفته وی در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح حقوق رده‌های پایین‌تر تخصیص یافت که نتیجه آن افزایش ۲/۱۸ درصدی حقوق بازنشستگانی بوده است که زیر دومیلیون و صدهزار تومان دریافت می‌کردند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.