۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 552069

فرمایش‌های متین و دلچسب و منطقی یکی از آقازاده‌ها در خصوص «ژن برتر» ویژه وجود مبارکشان و پیروزی‌هایی که طی دوران نه چندان دراز زندگی‌شان از عنفوان جوانی تاکنون نصیبشان شده است، سر و صدای زیادی برانگیخت.

به گزارش قدس آنلاین،  فرمایش‌های متین و دلچسب و منطقی یکی از آقازاده‌ها در خصوص «ژن برتر» ویژه وجود مبارکشان و پیروزی‌هایی که طی دوران نه چندان دراز زندگی‌شان از عنفوان جوانی تاکنون نصیبشان شده است، سر و صدای زیادی برانگیخت.
 

ایشان فرموده‌اند تاکنون چهار شرکت تأسیس کرده‌اند، در ۲۵ سالگی شرکت مخابراتی «ام. تی. ان» را از آفریقای جنوبی به تهران آورده‌اند. ایشان بر مشاغل متعددی که در طول زندگی خود بدان‌ها نایل شده‌اند بالیده و همه را از ژن مثبت و عالی خود که از پدر تحصیلکرده و مادر فرهیخته به ایشان به ارث رسیده دانسته‌اند.

جامعه نظر دیگری درباره موفقیت‌های مشارالیه دارد که از خلال انتقادها، اعتراض‌ها، کاریکاتورها و کنایه‌ها ظاهر و استنباط می‌شود. مردم می‌گویند، این موفقیت‌های پی در پی به خاطر مقام و موقعیت پدر محترم است که انصافاً فرد بی‌سر و صدا و محترم و محجوبی است و قضاوت عمومی درباره او که مدتی وزیر و مدتی معاون رئیس جمهور و اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی است مثبت است، با این تمایز با بعضی از نمایندگان صریح گفتار و منتقد که پدر ایشان در زمره خاموش‌ترین و بی‌سر و صداترین نمایندگان مجلس کنونی و در حال پرهیز دایم از هرگونه سخن و ابراز نظر به نفع موکلان خود در مجلس و محافظه کار تا سرحد شگفت انگیزی است.

ایشان شری برای کشور و موکلان خود ندارند، پر سر و صدا و جنجالگر نیستند. آدم خوبی هستند، اما وکیل مجلس تا این حد نباید جنت مکان و بی‌صدا و بدون جنب و جوش باشد.

در هر حال آقازاده ایشان به نمرات عالی درس پدر و مادر و استعداد شگفت آن‌ها بالیده‌اند و دلیل موفقیت‌هایشان را این خواص ژنتیکی عالی انگاشته‌اند، اما من پدران دیپلمات تحصیلکرده فوق لیسانسه دارای سوابق طولانی خدمت در وزارت خارجه جمهوری اسلامی و سایر وزارتخانه‌ها و مادران فرهیخته زبان ‌دار فوق لیسانسه را می‌شناسم که پدر ده‌ها کتاب نوشته یا از زبان انگلیسی ترجمه کرده و همسر کلاس درس خصوصی دارد و هر دو پدر و مادر شایسته هستند، اما دختر فوق متخصص دانشمند آن دو دنبال شغل می‌گردد و چون پارتی ندارد، هنوز نتوانسته کاری بیاید و براستی حیف از آن همه جوهره و معلومات و کارشناسی و زبان دانی.

من صدها جوان با استعداد عالی را می‌شناسم که هم ژن عالی و هم پدر و مادر فرهیخته و هم تحصیلات فوق تخصصی دارند، اما شغل ندارند. میلیون‌ها جوان ایرانی دانش آموخته هستند که شغل ندارند و کنار سفره پدر و مادر می‌نشینند.

چند روز پیش جوانی چهل ساله، فوق لیسانسه در ستون «حرف مردم» یکی از روزنامه‌ها نوشته بود: همچنان کنار سفره پدر و مادرش نشسته و از حقوق ناچیز پدر روزگار می‌گذراند و آرزوی ازدواج و تشکیل خانواده بر دلش مانده است.

در تاریخ خوانده‌ایم که اشراف روسیه و فرانسه طبقات پیشه‌ور و کشاورز آن کشورها را دارای خون آبی می‌دانستند که انقلاب‌های خونین سال‌های ۱۹۱۷ م در روسیه و ۱۷۸۹ م در فرانسه بساطشان را به هم ریخت و معلوم شد همه ابنای بشر با هم مساوی هستند و آنچه انسان‌ها را متمایز می‌کند، کار و تلاش و تحصیلات و تجارب است نه نام و اصل و نسب.

جای تأسف است انقلاب اسلامی ایران که به دوران چیرگی هزار فامیل بویژه چهل خانواده متنفذ که آمریکایی‌ها در تحقیقات خود بدان اشاره می‌کردند- و حضور و سلطه غارتگرانه آنان پایان داد، اما نوخاستگان جدید که از قعر اجتماع بیرون آمده و هیچ کس پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آنان را نمی‌شناخت، خود را از نظر استعداد و ژنتیک فوق مردم ایران می‌پندارند و برخلاف سکوت متین و موقرانه پدر، نظرات خام و سخیف و ذهنیت‌های حقیرانه خویش را علنی بیان می‌دارند.

اوبامای مسلمان آفریقایی تبار مهاجر مدت هشت سال بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد. خانم آنجلا مرکل مهاجر آلمان شرقی به مقام صدراعظمی آلمان فدرال می‌رسد. یک پاریای تحصیلکرده رئیس جمهوری هند می‌شود. در هیچ کجا صحبتی از ژن‌های برتر، طبقه خاص، نومن کلاشر (طبقه جدید) نیست، شاه که به اوریانا فالاچی گفته بود: مشاوری زمینی ندارد، ولی شب‌ها اصوات مرموزی از آسمان بدو می‌رسد و از ماوراء الطبیعه الهام می‌گیرد، به روزگاری دچار شد که در آخر دوران زمامداری از قانون اساسی مشروط کمک می‌جست و اصرار داشت مقام غیرمسئول است و هویدا و دیگران کار کشور را به نارضایتی عمومی و انقلاب کشانده‌اند.

ژن مخصوص یعنی چه؟ بچه‌های سیستانی و بلوچستانی و دهات دورافتاده جنوب و شمال و شرق و غرب را اگر به مدارس و کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا بفرستند، صد برابرش استعداد و جوهره نشان خواهند داد. به جای این حرف‌های بی‌فایده و خنده‌آور بنشینید و برای هزار درد و گرفتاری مردم راه حل بیابید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.