اصفهان- مدیر اجرایی مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان گفت: همزمان با سالروز تکریم و بزرگداشت بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان واقف نیک اندیشی با مراجعه به آستان مقدس مقبره علامه مجلسی(ره) تعداد ۸۰۰ جلد کتاب را وقف کتابخانه این بقعه متبرکه کرد.

وقف ۸۰۰ جلد کتاب برای کتابخانه مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی اظهار داشت: حاجیه خانم متقی به نیت همسر مرحوم خود حاج سعید فقیهی در سالروز تکریم و بزرگداشت بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان با مراجعه به دفتر آستان مقدس مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان تعداد ۸۰۰ جلد کتاب نفیس با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و علمی را وقف کتابخانه این بقعه متبرکه کرد.

وی افزود: این کتاب ها بسیار ارزشمند هستند و با وقف این کتاب ها این واقف نیک اندیش باعث شد تا تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان عضو کتابخانه این آستان مقدس و همچنین افراد علاقمند دیگر نیز از این حرکت نیک اندیشانه و خداپسندانه بهرمند شوند.

حاجیه خانم متقی نیز با اشاره به اینکه همسر مرحومش یک فرد دغدغه مند در جهت مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده است خاطر نشان شد: حاج سعید فقیهی در طول حیات خود در جهت بررسی و همچنین پیدا کردند راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب هاب اجتماعی پژوهش های زیادی را انجام داد و همواره در نظر داشت تا در این راستا گام موثر و بزرگی را بردارد.

وی افزود: من نیز از دیرباز در نظر داشتم تا ادامه دهنده راه همسر مرحوم خویش باشم و پس از مدت ها تفکر به این نتیجه رسیدم که گنجینه ارزشمند همسرم که شامل کتب نفیسی است که از وی برای من به یادگار مانده بود را وقف کنم تا با این کار هم نام همسرم را جاودانه کرده باشم و خیر و ثواب این کار بزرگ را تا روز قیامت در کارنامه وی درج شود.

حاجیه خانم متقی خاطر نشان شد: وقف کردن کار خیر و خداپسندانه ای است که هر فردی با هر درآمدی هرچند کم و ناچیز می تواند وقفی را به نام خود ثبت نماید و تا ابد از عواید این کار نیک اندیشانه بهرمند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.