رشت- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیش از ۷۰ درصد سواحل گیلان را آزاد دانست و گفت: در حال حاضر ۳۴۳ نفر ناجی و ۲۷۷ نفر همیار پلیس در سواحل حضور دارند.

شناسایی ۳۰۰ نقطه «شنا ممنوع» در سواحل گیلان/ حقوق ناجیان غریق تامین اعتبار شد

به گزارش قدس آنلاین، علی پورحسن با بیان اینکه گیلان دارای حدود ۳۰۰ کیلومتر ساحل است،اظهار کرد:در حال حاضر حدود ۴۰ طرح داریم که هر طرح شامل ۲ شناگاه(آقایان و بانوان)می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه کل سواحل ما مستعد و آماده بهره برداری است،افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی ظرفیت ایجاد شناگاه برای نقاط مختلف استان وجود ندارد که بسته به میزان ورود مسافر به گیلان این نیاز احساس می شود.

وی بیش از ۷۰ درصد سواحل گیلان را آزاد دانست و تصریح کرد:حدود ۳۰ درصد از سواحل استان در گرو مرزبانی،نیروی دریایی و دستگاه های اجرایی است.

پورحسن با اشاره به استفاده برخی از افراد از سواحل خارج از طرح، طرح های سالم سازی دریا را موجب امنیت و آرامش دانست و گفت:ستاد ساماندهی سواحل دارای ۹ کمیته اعم از فرهنگی، امنیتی، عمرانی، بازرسی و... است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیر، ۲۱ میلیون مسافر به گیلان آمدند، اضافه کرد:از این میزان، ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اقامت شب در سواحل داشتند که نشان دهنده نیاز استان به طرح های بیشتر است.

وی با اشاره به بومی بودن مسئولان طرح ها،متذکر شد:ستاد ساماندهی سواحل مسئولیت اصلی طرح ها را به فرمانداران سپرده و فرمانداران این مسئولیت را به شهرداران و دهیاران واگذار می کنند و لذا طبق قانون، مسئولان طرح ها موظف به بستن قرارداد با ناجیان غریق هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از شناسایی ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان خبر داد و عنوان کرد: مسافران با وجود نصب تابلوی «شنا ممنوع» به این نقاط مراجعه می کنند لذا برای برقراری امنیت و آرامش از ناجیان در این نقاط نیز استفاده می کنیم تا کسی غرق نشود.

پورحسن از فعالیت ۳۱۲ ناجی در داخل طرح ها و ۴۶۴ ناجی در خارج از طرح های گیلان خبر داد و یادآور شد:خوشبختانه سال گذشته حقوق ناجیان غیر از طرح پرداخت شد. امیدواریم با تامین اعتبار صورت گرفته امسال نیز مانند سال گذشته بدهی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ناجیان در داخل طرح ها از ۸ صبح الی ۸ شب فعال هستند،افزود:سال گذشته هیچ غرقی در داخل طرح ها نداشتیم.همزمان با بازگشایی طرح ها از ۳ خرداد ۹۶ تاکنون ۱۲ غرقی در گیلان گزارش شده که ۴ نفر در ساعت ۸ صبح الی ۸ شب و مابقی خارج از این ساعت غرق شدند.

این مسئول فرهنگی با تصریح بر اهمیت حضور ناجیان، گفت:در حال حاضر ۳۴۳ نفر ناجی و ۲۷۷ نفر همیار پلیس در سواحل حضور دارند و گشت های ساحلی فعال است و موجب دلگرمی مردم می شوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.