۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 552245

عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس از استعلام دوباره از مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع حق پخش تلویزیونی فوتبال خبر داد.

حق پخش فوتبال دوباره در مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش قدس آنلاین، نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و روسای باشگاه های استقلال و پرسپولیس ظهر امروز (سه شنبه ۱۰مردادماه) با محوریت بررسی مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبالبرگزار شد.

سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به اینکه مسئولان صدا و سیما اعتقاد دارند به دلیل کمبود اعتبارات و تامین منابع مالی نمی‌توانند حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال را بپردازند،  گفت: در این بین مسئولان باشگاه‌های ورزشی نیز بر ضرورت رفع این موضوع تا ۳۱ آگوست (9 شهریور) تاکید کردند تا برای شرکت در مسابقات با مشکل مواجه نشوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان اذعان کردند که اگر رسانه ملی حق پخش مسابقات را پرداخت نمی‌کند، به دریافت درآمد حاصله از تبلیغاتی که در فواصل هر ست یا نیمه مسابقات پخش می‌شود راضی هستند اما در این راستا به نتیجه نهایی نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۰ موضوع تعیین تکلیف در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود، ادامه داد: در پاسخ به این موضوع عنوان شده که حق پخش مسابقات باید از سوی صداوسیما به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود.

عضو کمیته «زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان» کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد تا مجددا مسئله حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از مجمع تشخیص مصلحت نظام استعلام شود تا معلوم شود که نظرشان به قوت خود باقی است یا خیر؛ لذا نتیجه این موضوع در تصمیم گیری نهایی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

عضو  هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت سامانه هواداری باشگاه‌های فوتبال و پخش آن از طریق شبکه سه سیما به منظور کسب درآمد برای باشگاه‌ها، از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز بود، به خانه ملت خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه آینده با حضور نمایندگانی از اداره قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و صدا وسیما بیشتر بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.