بجستان- مسئول اداره تربیت بدنی و ورزش بجستان با نگرانی از اینکه استعداد های خوب ورزشی شهرستان با کمبود شدید امکانات در این شهرستان همخوانی نداشته و جای بسی تاسف و نا امیدی برای جوانان این شهرستان می باشد اظهار داشت: استعدادهای ورزشی بجستان با کمبود امکانات و اعتبارات در تقابل است.

استعدادهای ورزشی بجستان با امکانات موجود در تقابل است

قدس آنلاین-گروه استان ها: محمد سلمانیان رئیس اداره ورزش و جوانان بجستان  با نگرانی از کمبودهای ورزش شهرستان گفت: استعدادهای خوب ورزشی وعلاقمندی شدید جوانان این شهرستان متاسفانه با کمبود امکانات و اعتبارات در شهرستان همخوانی نداشته و ما را در تنگنا قرار داده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بجستان افزود: تربیت بدنی این اداره پس از گذشت یک دهه از ارتقاء شهرستان به صورت نمایندگی اداراه می شود و متا سفانه بدون چارت سازمانی با یک نفر نیرو  می باشد وتجهیزات ساختمانی و اداری در خور شان و نیاز شهرستان نیست وبسیار اندک می باشد.

وی گفت: سالن های موجودی که بعضا در آن ورزشهایی برگزار می شود به منظورهای دیگری ساخته شده و ما یک سالن استانداردکه بتوانیم ورزشی در آن برگزار و از استاندارد لازم برخوردار باشد نداریم .

وی ادامه داد: این در حالی است که این سالن ها آمار سرانه فضاهای ورزشی ما را بالا برده و وقتی میانگین می گیرند می گویند شما نسبت به جمعیت از شاخص بالاتری برخوردار بوده و ازاستاندارد بیشتر فضای ورزشی دارید.

 و ی افزود:در مسابقات و شبهای رمضان که از استقبال خوبی برخوردار می باشد جایی برای تماشاگران نداشته و تنها سالن ورزشی این اداره از امکانات سرمایشی و گرمایی لازم بر خوردار نمی باشد و این در حالی است که ۳ تیم در لیگ دسته یک استان داریم و استعداد های ورزشی شهرستان رتبه های اول کشوری و استانی را بدست می آورند واین نیست مگر علاقه خود جوانان و نوجوانان که با حد اقل امکانات بتوانند پیشرفت کنند.

سلمانیان که بیش از ۱۱ سال است مسئولیت اداره ورزش و جوانان شهرستان را بر عهده داشته و سالها رئیس هیت فوتبال شهرستان نیز بوده افزود: در زمینه ورزشهای رزمی با توجه به علاقه زیاد بچه ها نه امکانات و نه مکان مناسب داریم و برای پیست موتور سواری و ورزش باستانی نیز با توجه به علاقمندی جایی برای انجام ورزش نداریم.

وی با پیشنهاد به اینکه در شهرستانهایی مانند بجستان برای پر کردن اوقات فراغت و جهت دهی جوانان به برنامه های خوب و مناسب بهتر است  علاوه بر کمک دولت از خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه در این زمینه ها استفاده شود تا خلاء موجود نیز پر شود.

رئیس اداره تربیت بدنی این شهرستان با انتقاد از موازی کاری در بحث اوقات فراغت شهرستان گفت:در تابستان جاری کلاسهایی از قبیل اسکیت وفوتبال و ورزشهای رزمی و ژیمناستیک بر گزار شده و توانسته ایم ۱۲۰ نفر را جذب کنیم ولی موازی کاری کلاسهای تابستانی که مدیریت متمرکزی نداشته وکانونها ی مساجد و آموزش و پرورش وهلال احمر و سایر  ادارات در این زمینه فعالیت دارندباعث شده  متاسفانه کلاسهای مورد نیاز به مقدار نیاز و استقبال و علاقمندی جوانان و نوجوانان بجستان پیش بینی نشودو موجبات سر گردانی و تلف شدن اوغات فراغت را در تابستان باعث می شود.

وی گفت به عنوان مثال یک رشته ورزشی فوتبال چمنی را که خود تربیت بدنی شهرستان برگزار کرده از استقبال خوبی بر خوردار و با موفقیت توانسته ضمن مدیریت خوب آن رضایت نو جوانان فوتبال دوست شهرستان را جلب نماید.

محمد سلمانیان در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت تنها استخر شنای در دست احداث شهر ستان که بیش از ۱۰ سال است در دستور کار قرار دارد گفت:  درسال  ۹۴ این پروژه به مرحله ای رسید که استاندار به خبرنگاران گفت: اگر دهه فجر امسال افتتاح نشود به من زنگ بزنید. ولی متا سفانه با وجود گذشت ۲ سال نه تنها بهره برداری نشده که الان هم با توجه به اینکه اخیرا فرماندار با خوشحالی و امید به اینکه در شهریور ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیردو لی احساس می شود که وقت تلف کنی بوده و وقتی که میپرسیم چرا اینگونه؟ ندا می رسد که هنوز پولی به دست ما نرسیده.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در سال ۹۴ فرماندار وقت اظهار می داشت کار شناسانی که آمده بودند از ادرات مختلف استانی و پروژه را بررسی کرده بودند. می گفتند پروژه ۳۰۰ میلیون تومان از مبلغی که واریز شده عقب است.

وی گفت: بسیار متاسفم و احساس نگرانی دارم که هر قت آمدیم که بگوییم چرا اینجوری و مشکلات این پروژه را مطرح کنیم ندا شنیدیم که رسانه ای نکنید مشکلی حل نمی شود واین در حالی است که پروژه ای که با ۸۰۰ میلیون تومان برابر نظر کار شناسان در سال ۸۹  تمام می شده الان با هزینه کرد ۲ میلیارد تومان تمام نشده و عاقبت مشخصی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.