مرحله دوم تهیه حسابهای اقتصادی وزارت ارتباطات اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، اجرای مرحله دوم طرح ملی تهیه و تدوین حسابهای اقتصادی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز آمار ایران از ۲۱ مرداد ماه سال جاری در همه استان های کشور آغاز می شود.

طرح «تهیه و تدوین حسابهای اقتصادی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» با همکاری مرکز آمار ایران و دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی برای دومین بار در کشور،  در دو فاز اجرا می شود.

در فاز اول این طرح، حسابهای اقتصادی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراجعه به کارگاه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استانها تهیه و تدوین می شود؛ هدف اصلی از اجرای این فاز، تعیین سهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ناخالص داخلی کشور است.

همچنین از دیگر اقلام مهم آماری و اطلاعاتی که در این فاز به دست می آید،  برآورد ارزش افزوده بخش  ICT، برآورد ارزش تشکیل سرمایه در رشته فعالیتهای بخش ICT، برآورد ارزش جبران خدمات رشته فعالیتهای بخش ICT، برآورد شاغلین مستقیم و غیر مستقیم بخش ICT است.

 در فاز دوم این طرح با مراجعه به همه کارگاهها در سطح استانها شاخص های ۱۲ گانه فناوری اطلاعات و ارتباطات آنکتاد اندازه گیری می شود؛ هدف اصلی در این فاز برآورد ضریب نفوذ ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه کسب و کارهای کشور است.

آمارگیری این طرح از ۲۱ مرداد ماه سال جاری به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.