صاحب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز سه شنبه گفت: سکوت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال اقدامات شهرک سازی استعماری ر‍ژیم صهیونیستی ‌به مانعی بر سر راه مذاکرات سازش تبدیل شده و محکوم است.

عریقات: سکوت ترامپ در قبال شهرک سازی های رژیم صهیونیستی محکوم است

به گزارش قدس آنلاین، عریقات در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: دولت آمریکا اقدامی برای ملزم کردن کابینه رژیم صهیونیستی جهت توقف فعالیت های شهرک سازی استعماری و پذیرش اصل تشکیل دو دولت درون مرزهای ۱۹۶۷ نکرده است؛ ‌ همین مسئله به مانعی برای از سرگیری روند سازش میان دو طرف تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: دولت آمریکا به طور علنی نمی گوید که هدف نهایی روند سازش تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷ است. همچنین در مقابل افزایش فعالیت های شهرک سازی استعماری اسرائیل سکوت می کند.  
عریقات اضافه کرد: تل آویو نیز از این نحوه عملکرد دولت آمریکا چنین برداشت می کند که می تواند با نابودی گزینه تشکیل دو دولت، دو نظام (آپارتاید) ایجاد کند. این دقیقا همان چیزی است که رژیم اسرائیل در حال حاضر با سیاست ها، ‌ قوانین و اقداماتش در حال دیکته کردن و اجرای آن است.
دبیر کمیته اجرای سازمان آزادی بخش فلسطین از دولت ترامپ و جامعه جهانی خواست که قطعنامه شورای امنیت که مرزهای ایجاد کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی در مرزهای اشغالی ۱۹۶۷ تعیین کرده، ‌ در سطح بین المللی اعلام کنند و مکانیزم های اجرایی الزام آور برای این قطعنامه تدوین کند.
این در حالی است که محمد اشتبه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین نیز طرح اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مبنی بر تبادل اراضی فلسطینیان در ازای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، ‌ رد کرد.
اشتیه در این باره گفت: طرح نتانیاهو یک طرح نژاد پرستانه است که در راستای پاکسازی نژادی انجام می شود و همه فلسطینی ها با آن مخالف هستند.
بر اساس این گزارش چند روز گذشته شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو در سفر «گَرِد کوشنر» و« جیسون گرینبلات» دو نماینده آمریکا به فلسطین اشغالی، مساله الحاق شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری رود اردن به بیت المقدس در ازای واگذاری حاکمیت شهرک های عربی وادی عاره به تشکیلات خودگردان فلسطین را در چارچوب توافق نهایی با فلسطینیان، مطرح کرد.
این طرح با مخالفت فلسطینی ها روبه رو شد.
این نخستین باری است که یک نخست وزیر از رژیم صهیونیستی به طور علنی چنین پیشنهادی را مطرح کرده است. این پیشنهاد در چارچوب راهبرد «قدس بزرگ»، مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.